در گفت و گو با خبر فوری مطرح شد

ارزیابی عضو هیئت رئیسه مجلس از تغییر نظام سیاسی کشور/ نعمتی: نمی توان بی پروا عمل کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بدون شک در راستای تغییر نظام سیاسی در کشورمان باید با رویکردی منطقی وارد عمل شد.

ارزیابی عضو هیئت رئیسه مجلس از تغییر نظام سیاسی کشور/ نعمتی: نمی توان بی پروا عمل کرد

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره قصد برخی از نمایندگان برای ارسال نامه به مقام معظم رهبری برای بازنگری در قانون اساسی به منظور تغییر در نظام سیاسی کشورمان و تبدیل آن به نظام پارلمانی اظهار کرد: بنده از محتوای این اقدام نمایندگان مجلس اطلاع خاصی ندارم اما بدون شک برای تغییر در رویه اداره یک کشور الزاماتی وجود دارد که ایجاد تغییرات در آن نیازمند انجام کار مطالعاتی دقیق است.

وی افزود: چند سال گذشته نیز موضوع طرح تغییر نظام سیاسی کشورمان و‌ تبدیل آن به نظام ریاستی از سوی برخی جریانات سیاسی و نمایندگان مجلس مطرح شد اما نتیجه خاصی دربرنداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: باتوجه به طرح دوباره موضوع تغییر نظام سیاسی کشور دوستانی که این موضوع را مطرح کردند باید با جدیت تمام پیگیر آن باشند و فواید این رویکرد خود را تشریح کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای ایجاد تغییر در نظام سیاسی کشور بدون شک در ابتدا باید تغییرات و‌ بازنگری را در قانون اساسی اتخاذ کنیم که این امر نیز در حدود اختیارات مقام معظم رهبری است و ایشان باید در این باره تکلیف را مشخص کنند.

نعمتی تصریح کرد: امیدوارم دوستانمان در مجلس شورای اسلامی که قصد ورود به موضوع تغییر نظام سیاسی را دارند با داشتن رویکردهای مشخص و انجام مطالعات دقیق وارد عمل شوند چرا که آنها باید به خوبی بدانند که این موضوع دارای ابعاد بسیاری است و نمی توان به راحتی از آن گذر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک بعد از بررسی این موضوع از سوی نمایندگان و ارسال نامه آنها به رهبری به منظور ایجاد تغییر در بازنگری قانون اساسی در صورت موافقت رهبری مجلس نیز اقدامات و‌ رویکردهای مدنظر و ضروری خود را در این راستا اجرایی می کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها