بررسی صلاحیت ربیعی در مجلس کلید خورد/رجبی: برای حل مشکلاتمان دنبال رستم، سهراب و اسفندیار هستیم/محمودی: ربیعی فرد مسئولیت‎پذیری است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روند بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را آغاز کردند.

بررسی صلاحیت ربیعی در مجلس کلید خورد/رجبی: برای حل مشکلاتمان دنبال رستم، سهراب و اسفندیار هستیم/محمودی: ربیعی فرد مسئولیت‎پذیری است

به گزارش سایت خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روند بررسی صلاحیت علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را آغاز کردند.

فرج‌الله رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت : از دو جهت تحت فشار هستم یکی از جبهه کارگری و بازنشستگان از بنده خواسته شده در تایید شما صحبت کنم اما شرمنده هستم. دوم اینکه می‌دانم شما در چه وزارتخانه‌ای مشغول کار هستید. این وزارتخانه از جهت ساختار، منابع و امکانات وزارتخانه کم نظیری است.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس با تشریح چالش‌های وزارت فوق گفت: برخی از چالش‌های این وزارتخانه، فراوزارتخانه‌ای است و باید با کمک هیات دولت حل شود. بیکاری مسئله اصلی کشور است. بیکاری را نمی‌شود فقط از وزارت تعاون خواست چون پارامترهای غیرقابل کنترل آن از وزارتخانه تعاون فراتر است. نمی‌دانم چرا شما خودتان را برنامه‌ریز برای این مسئله می‌دانید.

وی ادامه داد: بخش تعاون برای جلوگیری از هر گونه زیاده‌خوابی و انباشت و تکاثر سرمایه‌ها باید در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد. 26 سال است با مسائل تعاونی‌ها آشنا هستم. بنده در حوزه ساختمان یکی دو تعاونی سراغ دارم که جان سالم به در بردند. مشکلات این بخش باید از طریق اعمال حاکمیت حل شود. اعمال حاکمیت در چیست؟ تعاونی‌های نابسامان و ناتوان خودشان به بخش اقتصاد آویزان شده‌اند. این تعاونی‌ها یا باید ادغام شوند یا باید تعطیل شوند یا باید توانمندی‌های‌شان اضافه شود.

وی گفت: برای حل مشکلاتمان سال‌هاست دنبال رستم، سهراب و اسفندیار هستیم اما هیچ رستم، سهراب و اسفندیاری جز قانون وجود ندارد.

فرید موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی وزیر تعاون گفت: 70درصد سرمایه شرکت های تابعه صندوق های بازنشستگی در بورس قابل دسترسی است. فعال سازی بسیاری از بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در دوره چهارساله وزارت ربیعی شکل گرفته است. سود خالص تلفیقی مجموعه شستا حدود 90 درصد افزایش داشته است.

خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر تعاون گفت: آیا حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم داده می شود؟. باید برای اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان برنامه اثرگذار بدهید. چرا لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس فرستادید و هنوز در دستور کار قرار نگرفته بود عودت دادید؟. برای برون رفت صندوق های بازنشستگی از وضع وجود چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟

محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در سخنانی با عنوان موافق وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: امروز بازنشستگان فولاد دیگر در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصابات کارگری خبری نیست و آرامش بر جامعه کارگری کشور حاکم است.

وی افزود: آقای ربیعی برای برقراری امنیت اجتماعی شب‌ها در وزارتخانه می‌خوابد، دولت تدبیر و امید توانست یارانه نزدیک به 4 میلیون نفر را حذف کند که ای کاش یارانه افراد بیشتری را حذف می‌کرد، اما دولت قبل از این اقدام فرار کرد.

حسنی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: وضعیت بازنشستگان موجب شرمندگی همه ما مسئولان است، اما عملکرد چهار ساله اخیر با 8 سال قبل را مقایسه کنید، آیا به آن نمره قبولی می‌دهید یا نمره مردودی؟

حسنی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امروز راضی‌ترند یا سال 92؟ آقای ربیعی توانست بیمه همگانی را برای 11 میلیون نفر با وجود مخالفت سایر مسئولان به انجام برساند.

محمودی شاه نشین در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سلامت، مسئولیت پذیری، دلسوزی و حضورش در مسئولیت های انقلابی ربیعی بر کسی پوشیده نیست. از ربیعی پرسیدم مهمترین کاری که در دوره وزارت انجام دادید چه بود؟ پاسخ داد: صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای 23 میلیون خانوار. در دولت گذشته ظرف 4 سال این سازمان مهم پنج مدیر عوض کرد اما در این چهار سال یک مدیر پاکدست مسئولیت وزارتخانه را بر عهده گرفته است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در جریان موافقت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حقوق کارگران، درمان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از نیازمندان همه مربوط به وزارت تعاون است، گفت:‌ درباره مجموعه شستا هم که برخی مخالفان درباره آن سخن گفته‌اند آقای ربیعی بارها تصریح کرده است که تمایلی به کار اقتصادی ندارد و خواسته است که تکلیف شستا را مشخص کنند.

وی با یادآوری اینکه حوزه وزارت رفاه، حوزه اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند است، افزود: ما نمی‌توانیم فردی اتوکشی را در رأس وزارتخانه بگماریم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی کارنامه ربیعی را در 4 سال دوره وزارتش بسیار خوب عنوان کرد و با اشاره به اینکه از سال 93 تفاوت‌های فاحشی در این وزارتخانه رخ داده است، گفت: در دوران مدیریت آقای ربیعی روند کاهشی نرخ مشارکت متوقف شد. همچنین نرخ نزولی مشارکت زنان متوقف شد و از 12 به 15 درصد رسید. همچنین توسعه اشتغال و کارآفرینی نیز رشد خوبی داشته است.

وی طرح توسعه کسب و کار را از ویژگی‌های مثبت کارنامه ربیعی خواند و با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات خوب او ایجاد پایگاه رفاه ایرانیان است، عنوان کرد:‌ این پایگاه، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را بهبود بخشیده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها