نماینده مردم رشت در مجلس:

۵۰ درصد کادر درمانی گیلان مبتلا به کرونا هستند/ قبرستان‌ها دیگر جا ندارند / مرگ روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر در استان

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: شرایط استان بسیار وخیم است و آمارهایی که داده می‌شود درست نیست، زیرا از بسیاری از افرادی که فوت می‌شوند تست کرونا نگرفته‌اند اما آن‌ها با علائم کرونا فوت می‌شوند.

۵۰ درصد کادر درمانی گیلان مبتلا به کرونا هستند/ قبرستان‌ها دیگر جا ندارند / مرگ روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر در استان

ویروس کرونا در کشور درحالی همچنان جان مردم را می‌گیرد که سیاست یک بام و دو هوای مسئولین تمامی ندارد. تا این لحظه آمار‌های رسمی از ابتلای نزدیک به ۶ هزار نفر و فوت ۱۴۰ نفر حکایت دارد و بسیاری از ادارات و سازمان‌ها کامان در حال فعالیت هستند و منعی در آمد شد آن‌ها برقرار نشده است.

بیمارستان‌ها به دلیل حجم بالای بیمار، دیگر امکان و توانایی پذیرش بیمار جدید را ندارند و کمبود امکانات باعث تشدید شرایط برای مردم و کادر درمان شده است. خبرهای غیر رسمی حاکی از این است که در بسیاری از استان‌ها مانند قم، تهران ، گیلان و مازندران تعداد فوتی‌ها براثر ابتلا به کرونا بسیار زیاد است اما از آنجایی که از همه افراد تست کرونا گرفته نمی‌شود، روزانه اجساد زیادی را با علائم کرونا دفن می‌کنیم که در آمارهای رسمی مشخص نمی‌شوند.

۵۰ درصد کادر درمان به ویروس کرونا مبتلا هستند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ابتدا باید بگویم که همه مسئولان درحال زحمت کشیدن هستند و باید از آن‌ها قدردانی کرد، اما امکانات کم است. ما دستگاه تنفس‌ساز، تخت آی سی یو، ماسک و لباس محافظ نداریم.

او می‌گوید: برایم جالب است که شاید روزانه ۱۰ هزار ماسک n۹۵ مصرف داریم و صریح بگویم که نمی‌توانیم جان کادر درمانی خودمان را تامین کنیم، زیرا با کمبود‌های بسیاری مواجه هستیم و شرمنده آن‌ها هستیم و اگر بگویم که ۵۰ درصد کادر درمانی استان ما مبتلا به کرونا هستند، خلاف نگفته‌ام.

قبرستان‌ها دیگر جا ندارند

جعفرزاده ادامه داد: با صراحت بگویم که آمار‌هایی که از تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر کرونا داده می‌شود راست است، اما درست نیست. زیرا ما از همه تست نمی‌گیریم پس بنابراین افرادی که مشکوک هستند یا با علائم کرونا فوت می‌کنند در آمار‌ها نیستند. قبرستان‌ها جا ندارد و اجساد روی هم دفن می‌شوند. نمی‌خواهم وحشت و نگرانی ایجاد کنم اما باید صراحت داشته باشم و بگویم افراد زیادی با علائم کرونا در استان فوت شدند، اما چون تست نداده‌اند در آمار محسوب نمی‌شوند. به نظرم روزانه فقط ۳۰ الی ۴۰ نفر در استان جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند و آمار واقعی نیست. نبودن یک آمار واقعی باعث شده که عمق فاجعه مشخص نباشد و متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی‌ها روز به روز به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

چرخه تولید بیمار متوقف نشده است/ اختیارات استانداران باید زیاد شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرخه تولید بیمار در گیلان متوقف نشده است، تصریح کرد: باورتان می‌شود که ما در چنین شرایطی در شهر ترافیک داریم؟! مردم از شهر‌های دیگر به این استان آمده‌اند و شهر شلوغ است. ما امکانات نداریم و بیمارستان‌ها دیگر امکان پذیرش بیمار ندارند، زیرا ظرفیت آن‌ها پر شده است. درباره قرنطینه شهر باید بگویم که رئیس جمهور باید اختیارات استانداران خود را زیاد کند.

او می‌گوید: متاسفانه روند بورکراسی در کشورما بسیار زیاد است. به طور مثال برای ورود مواد شوینده به استان می‌گویند معاونت سازمان غذا و دارو باید دستور بدهد، این سازمان می‌گوید معاونت استان باید بگوید و .... اکنون بیشترین اختیار‌ها را باید به استانداران بدهند. استانداران حتی اختیار ندارند اصناف غیر ضروری که حتی در تولید بیمار هم نقش دارند را تعطیل کنند. دولت باید برای استان‌های پیک مانند قم، مازندران و گیلان را بیشتر کند و بدون اینکه بخواهد منتظر جلسه هیات دولت و دستور‌های آن‌ها باشد خودش با هماهنگی‌های لازم امور را پیش ببرد.

تعداد مبتلایان و فوتی‌ها به صورت تصاعدی در حال رشد است

جعفرزاده ادامه داد: این منطق رئیس جمهور برای دایر بودن برخی از مراکز را درک نمی‌کنم. اگر ما کشور را تعطیل کرده بودیم، می‌توانسیم این بیماری را تا حد زیادی مهار کنیم نه اینکه روند عادی آمد و شد را داشته باشیم. بیماری به هیچ عنوان کنترل نشده است و به صورت تصاعدی در حال رشد است.

نماینده مردم رشت می‌گوید: مردم اسیر شده‌اند و شخصا روزانه مراجعان زیادی داریم که باید پیگیر بستری، دفن و ... آن‌ها باشیم. شرایط خوب نیست. از سوی دیگر می‌خواهم دولت را درک کنم و نمی‌توانم یک طرفه قضاوت کنم؛ امکانات ما کم است، اما با همین امکانات کم هم می‌توانستیم تا حدودی این بیماری را مهار کنیم.

او ادامه می‌دهد: شرایط استان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و دایر بودن ادارات نیز در هر استان فرق می‌کند. بیمارستان‌های ما دیگر امکان پذیرش ندارند و به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها ما در خانه‌ها بیماران را بستری کرده‌ایم. حتی استراحت‌گاه ورزشکاران را به بیمارستان تبدیل کرده‌ایم، خب در چنین شرایطی چرا باید اداره و برخی مراکز استان کماکان باز باشد.

نماینده مجلس دهم می‌گوید: مراکز آموزشی و نماز جمعه را تعطیل کردند که جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد که جان مردم برایشان اهمیت دارد. بماند که برخی از ائمه جمعه با لجاجت سعی در برگزاری این امر را داشتند، اما از ائمه جمعه که برای تعطیلی نماز جمعه همراهی کردند تشکر می‌کنیم. اصناف غیرضروری و خصوصی یا بازار‌های محلی باید همراهی کنند و به صورت کامل بسته شوند تا بتوانیم تا حدی این بیماری را مهار کنیم و مردم کمتر تردد کنند.

جعفرزاده با اشاره به کمبود بیمارستان در گیلان و امکان احداث بیمارستان‌های صحرایی در این استان گفت: ما نظرمان این است که به جای بیمارستان صحرایی و جنگی نشان دادن شهر، بیمارستان‌های نیمه کاره استان را به پایان برسانیم تا پذیرای بیماران باشند. به جای هزینه برای بیمارستان صحرایی، بودجه دهند تا بیمارستان‌های استان که بیش از ۸۰ درصد کامل شده‌اند را تکمیل کنیم. اگر بودجه بدهند این بیمارستان‌ها نهایتا دو ماه دیگر کامل می‌شوند، حتی می‌توانند مستقر شوند و پذیرش بیمار داشته باشند و همزمان هم آن‌جا را تکمیل کنند. متاسفانه درد روی درد است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باور کنید من هر روز صبح با استرس و نگرانی زیادی گوشی‌ام را چک می‌کنم. نگران از اینکه امروز چند نفر از هموطنانمان بر اثر این بیماری فوت شده‌اند. عاجزانه درخواست دارم و مردم را قسم می‌دهم که به استان سفر نکنند، شرایط وخیم است و به هیچ عنوان به این استان سفر نکنید، ما همین که بتوانیم مردم استان را درمان کنیم هنر کرده‌ایم، لطفا شرایط را برایمان سخت‌تر نکنید و فعلا سفر را متوقف کنید.

منبع: رویداد ۲۴

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • احمد
    0

    آقای ایمن آبادی باطرهای کار بردی به کمک مسعلین بیا با هوچی بازی مشکلی از درد مردم حل نمی‌شود با کمک رعیس مجلس به داد مردم شریف رشت برس این پرسنل شجاع قربانی سیاسی بازی امثال شما شده اند این چند سال چکار ی برای مردم گیلان کردید

  • مسعود
    0

    بابا یکی این یارور از برق درباره! پس خودت چرا تا حالا نمردی؟

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      اقای ایمن آبادی بعد از بیست روز!!!!!! تا حالا کجا بودی؟؟؟

  • رضا
    0

    تنها قرنطینه

  • پارسی
    0

    بودجه می خواهد برای تکمیل بیمارستان که دو ماه دیگر قابل استفاده و بهره برداری شود!!! بفرمائید در این دو ماه بیماران را کجا بستری می کنید با این آمار فزاینده بیماران ؟!!!

    نظرات شما -
    • ابراهیم
      0

      احتمالا توحیاط خونه خودشون یاصحن مساجدی که دیگه نمازجمعه برگزارنمیشه فعلامرحوم احسانبخش گفته بودندهرچی کارخونه توگیلان زدندهمه پفک چیپس وماکارونی...گندکرمان خودرویادشان رفته بعضیاچهارسال بعضیا۱۲سال رفتندمجلس الان یادشون اومده بیمارستان لنگرودوتالش بایدتجهیزبشه خدایابه کسی غیرتونالیدن شرک هست بدادمان برس ازدست خیلی ازاینا

  • محمد
    0

    پس شما این چند سال چه غلطی میکردی؟؟ که امکانات نداری

  • محمد
    0

    چطور با روزی 50 نفر مرگ در استان ، قبرستانها پر شدند؟ شماها که از رسانه های بیگانه بیشتر مردم را عصبی میکنید‌ . عامل بیشتر بیماریها ناراحتی اعصاب و روان و ترس است . همه مسئولین و مردم در حال تلاش هستند . البته آمارها کمی غیر واقعی است ولی این مشکلات در همه جای دنیاست . بجای حرف زدن بیجا ، کمک کنید

    نظرات شما -
    • ف
      0

      هدف اصلی ایشان این است که کسی به گیلان سفر نکند. که درست است. البته راه آن اینهمه اغراق نیست . راه معقول آن درخواست از وزارت کشور برای بستن ورودی ها گیلان توسط پلیس راهور است . همین

  • سينا ولي زاده
    0

    افرين به شما نماينده دلسوز مردم , کاش ديگران نيز از شما ياد مي گرفتند , هميشه سلامت باشيد و درد مردم استان را به گوش مسئولين خواب زده برساتيد

  • kiu h
    0

    بابا ای نماینده تا حالا کجا بوده که بیمارستانا هیچی ندارن.من نمیدونم ای چ قبرستونیه که دیگه پر شده .گیریم به قول خودش روزی ۴۰ یا ۵۰ نفر فوتی داره الانم ۲۰ یا ۳۰ روزه که کرونا فوتی میگیره ینی تا الان یه چیزی در حدود ۱۰۰۰ نفر فوتی (به فرض درست بودن صحبتهای نماینده) خوب قبرستون فامیلی ما تو دهات خو بیشتر جا میگیره!!!

  • حامد
    0

    اگه باز نماینده بودی از این حرفامیزدی کسی که رد صلاحیت شده اظهارنظر نکنه

  • عارف
    0

    سلام مردیکه 8 سال نماینده مردم رشت بودی چه غلتی کردی!! بودجه رو ما باید میاوردیم! امکانات رو مردم باید بیارن! چه غلتی کردی تو 8 سال الان گله داری!! مردیکه .... باید پاسخگو باشی نه مطالبه گر!! جای مردم و شنا عوض شده که اینجور میگی!! چرا امکانات نداره گیلان و رشت! چرا برای رشت بودجه برای احداث کمربندی نگرفتی!! چرا امکانات بیمارستان هارو نیاوردین!! مردیکه .... 8 سال نماینده کی بودی ؟؟ نماینده خانواده و جیب خودت

  • ایرانی
    0

    با تشکر آقای ایمن آبادی منتظر دوللت نباشید از وروددی گیلان را ببندید بعضی پول داران حرف حساب حلیشو نیست باید مثل الاغ چوب بالای سرشان باشدنفهما مراعات حال میزبان ا بکنید

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    یعنی الان باور کنم توی رشت هستی؟

  • محمد جوادی
    0

    تا امثال تو نماینده باشن وضعیت از این بهتر نمیشه

  • علی رضازاده
    0

    حرف منطقی ودرستی میکنند.شماکه میگی تاحالاچکارمیکردی ظاهرا سویس زندگی میکنی.مگه نمیدونی مجلس درازطرف پایین درراس است وتصمیم گیرواقعی مجلسیون میستند

  • حسن،کله پز
    0

    حرف حساب جواب ندارد، گیلان را تا یک ماه دیگه براتون خواهم گفت چه خواهد شد

  • وحید
    0

    تا دوماه دیگه اماده میشه؟ اینطور که تو شرح می دی واسه دوماه دیگه باید چندتا قبرستون تهیه کنن

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلا در استان گیلان باآن همه درآمد گردش گری و مین‌های یا موفت ووو مسوولان اصلی بجز سربار بودن وخوردن در این سالیان چه کرده اند آنرا بگویند نظافت شهر . مکان‌های زندگی بدون آب بهداشتی روستایی وب ق استاندارد غیره ههیچ برنامه ساختاری ندارند جز خوردن مال بیت‌المال باید همه وهمه اخراج گردند اگر ر وابط ساختاری نظام اجازه دهد که آنهم نميدهد

  • یادار
    0

    کجان اونایی که میخواستن کاخ سفید رو حسینیه کنن؟ فعلا حسینیه ها رو بیمارستان کنید

  • مجید انصاری
    0

    کرونا یه چیزیش خیلی خوبه. اگه گفتید چی؟؟؟ اول همه رو شامل میشه و هیچکس راه فرار نداره دوم: محافظ و بادیگارد حالیش نیست سوم هر پست و مقامی داری و هر پارتی براش اهمیت نداره چهارم اینکه هیچ کشوری نیست که بزنی به چاک و الا خیلی الان خارج از کشور بودند و پنجم اینکه گناهکاران و اونایی که حق الناس کردند بدنشون داره میلرزه از ترس که نزدیک حساب پس دادنشونه.

  • دوراهی
    0

    یعنی چی که (( آمار فوتی ها راست است ولی درست نیست؟؟))چرا دولا دولا شتر سواری میکنی؟یادت باشه که «شاه قبرستانهای ما را آباد کردا» شما بهشتش کردید.

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب نماینده چهار سال تو مجلس چیکار می کردی که امکانات استانت اینقدر کمه اهان یادم رفته بود کیک تولد می بریدید

  • علی
    0

    من در استان آذربایجان شرقی زندگی میکنم. همه تهران نشین ها اومدن. هیچ کدوم به توصیه ها گوش نمیدن. چرا راه رو نمیبندن؟ چند نفر باید بمیرن؟

    نظرات شما -
    • ۵
      0

      تو شهر ما هم همین جوریه

  • کاربر ناشناس
    0

    با این حساب عجب سیستم ایمنی قوی داره بدن این اقا که خودش هنوز سالمه

  • ازاد
    0

    اول از همه جلوی این چندتا ورشکسته سیاسی را بگیریدچون اینها چوب لای چرخ مملکت میگذارد بعد ببینیم چه باید کرد. اگر خاعنها نباشند اون ور آبی‌ها بی خوراک می مانند

  • سروش
    0

    به نظر میاد این ویروس مدیریت شد یعنی از قم انتقال داده شد به جای دیگه تا قم بره تو حاشیه و زیاد به چشم نیاد با نفوذ یه عده ذهن ها رو از قم منحرف کردند چون بسیاری معتقدند قم مرکز شیعان و این یه آبرو ریزی بزرگ بود اگر قم قرنطینه می شد تمام افکار متوجه این شهر می شد و برخی این رو نمی خواستند و با دخالت سیاست در امر بهداشت وسلامت فاجعه بزرگ رخ داد

  • ...
    0

    یعنی کی میشه همه چی درس شه

  • سروش
    0

    یعنی تو این چند سال که نماینده بودی بیمارستان که هیچی عرضه ساختن یه قبرستون هم نداشتی کم ملت رو به خودت بخندون بابا

  • ازتالش
    0

    آقای جعفرزاده امروز ثابت می شود که بزرگترین خیانت توسط شما نمایندگان بیسواد در حق این مملکت صورت گرفته چرا الان در فکر تحهیزات بهداشتی هستید مگر شما نماینده این مملکت نبودید جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود تازه دلسوز شدید ماشین لوکس تا شورت زنانه وارد کردید چرا تجهیزات بیمارستانی وارد نکردید من حاضرم با شماها مناظره کنم خودت را بیگناه جلوه نده

  • رضا
    0

    یکی نیست به این لاریجانی بیگد این اخرین روزای ننگین ریاستت را آش داغ تر از مادر نشو . وخفه شو ونمک رو زخم مردم نپاش . اگرکار بلد بودی آن موقعه که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالا های غیر ضروری داده شد داد میزدی . وبرجام رو در بیست دقیقه بر ملت تحمل نمبکرد ی.

  • سهیل
    0

    این اقا از موقعی که رد صلاحیت شده فقط داره اینجور پیاما میزاره که بگه من با مردمم این اقا دروغ گوی بیش نیس مواظب ادم هایه به ظاهر نگران مردم باشیم خا الان این حرفارو میزنی ما مردم چیکار کنیم غیر اینه که الان داری مردم میترسونی اگه کاری میخوای کنی بیا بگو چند ماه از حقوقتو بردارن برن به مردم نیازمند بدن تو فقط بلدی مردمو بترسونی مرگ بر منافق مرگ بر ادمهایه دروغگو تو به فکر هیچ رشتی نیستی تو ی دروغگو بیش نیستی اگه این حرفاتم راس باشه چرا به مردم میگی باید بری با مسولش حرف بزنی نه اینکه مردمو بترسونی چاقال

  • غلامرضا
    0

    سلام ایناتاهمه ملت رونکشن دست بردارنیستن میگن توخانه هابشینین باجیب خالی چه جوربشینیم ازکجابیا یم با این قیمتهاالعنت خدابرشمامسعولان بدبخت

  • رضا
    0

    ملت ایران از زمانی که روحانا امده . ۶-۷ سال با انواع بلایا ومصیبت ها اب دیده شده کرونا سگ کی باشد .

  • Hp
    0

    درزمانی روحانی اگردماوند هم فوران کند حجت تمام می شود

  • سعیدمهور
    0

    سر پل صراط باید خیلیها جواب بدن

  • سید احمد شاد
    0

    فقط باید شهر را قرنطینه کنید تمام و کمال ...این مردم حرف خالی متوجه نمیشون..اابته دولت هم باید برای معاش زندگی آستین بالا بزند .به مردم کمک کند ..بحسابشان پول بریزد ..بخدا مردم گرفتارن ..نان شب ندارن بخورن ..تورو خدا بداد این مردم برسید ..

  • طاهره علیپور
    0

    چه عجب خودی داری نشون میدی ولی دیگه بی فایدست هر چیربوقت خوش سود داره رشت شهر مظلوم در اثر بی کفایتی امثال شماها داره از بین میره

  • ازرشت..
    0

    اینکه اوضاع رشت خرابه مارشتیها میدونیم!، اینو باید به مردم استانهای دیگه فهموند که حمله ورشدن به رشت..بااین شلوغی خیابونهامعلوم نیست تاکی ماباید درگیر کروناوقرنطینه ی خونگی باشیم..اگه جاده هامون بستست،اینهمه مسافر چجوری میان پس؟! چرارسیدگی نمیکنید؟؟قبل کرونا برف نفس مردمو گرفت،یشب برف اومد،مردم یه هفته بی برق وآب موندن ..که از بی کفایتی شهردار واستانداررشت بود.رشت سالهاست به خودش یه مسئول باکفایت ندیده.یکی میاد خیابونو میبنده،کنج میکنه ومیزده..،،! اون یکی میاد اختلاص میکنه ومیره،،.یکی خیابون اصلی رو سنگ فرش میکنه،...بابا کروناست دیگه،برف بهمن نیست که تو خواب بمونید.یه جاده رو بستن کار داره.چین که هر همکاری نکنه دستور تیرخلاص دادن،،ترسش هم حداقل باعث شده دارن کنترل میکنن.شما چه غلطی کردین؟.مردمو میندازین زیر خاک وتمام.جمعیت کل ایران قدر چین نمیشه!، چطور اونا تونستن وشمانمیتونید..؟؟ لعنت خدا بشما که مردمو همه جوره عذاب میدید.مردم چابکسر خودشون دست بکارشدن وجلوی پلیس راه میرن ونمیزارن مسافر بیاد،،انگار کم کم مردم رشت هم باید خودشون قیام کنن..ولی اگه به اینجا برسه اول شمارو از رشت بیرون میندازیم...تمام.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها