علی مطهری: اظهارنظرها نباید ملاک رد یا تأیید صلاحیت کسی باشد/ آزادی بیان مخدوش شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و نیات و افعال مردم را بررسی کنیم و با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم. باید اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند.

علی مطهری: اظهارنظرها نباید ملاک رد یا تأیید صلاحیت کسی باشد/ آزادی بیان مخدوش شده است

وقتی عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، اعلام کرد بیش از ۹۰ نماینده فعلی مجلس به دلیل مشکلات مالی رد صلاحیت شده‌اند، برخی از نمایندگان به اعتراض برخاستند. علی مطهری و محمود صادقی از جمله نمایندگانی بودند که به این اظهارات واکنش نشان دادند. فاطمه سعیدی و غلامرضا حیدری هم از دیگر نمایندگانی بودند که موضع‌گیری سیاسی و نطق‌هایشان را دلیل رد صلاحیت خود دانستند. هرچند کدخدایی اعلام کرد که موضع‌گیری سیاسی کسی دلیل رد صلاحیت او نبوده است.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، نگاه بازتر شورای نگهبان به مسأله تأیید صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی مجلس را ضروری خواند و گفت: نباید با سخت‌گیری‌های بیجا مانع حضور مردم در انتخابات شویم.

اجازه دهیم مردم از نظر اجتماعی رشد کنند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: باید به اشخاصی که فساد مالی یا اخلاقی ثابت‌شده و مهمی ندارند و در عین حال قانون اساسی را قبول دارند اجازه بدهیم نامزد انتخابات شوند و بقیه کار را به مردم واگذار کنیم تا رشد اجتماعی پیدا کنند.

فرزند شهید مطهری تأکید کرد: شورای نگهبان برای رد کردن یک نامزد باید عدم صلاحیت او را احراز کند، یعنی اگر مدرکی دال بر فساد مالی یا اخلاقی مهم از کسی دارد او را رد کند. ولی الان برعکس عمل می‌کنند؛ می‌گویند ما مدرکی دال بر صلاحیت او نیافتیم یا زمان کافی نداشتیم و شناختی از او پیدا نکردیم، پس صلاحیت او احراز نشد.

اظهارنظرها نباید ملاک رد یا تأیید صلاحیت کسی باشد

مطهری توضیح داد: این مسأله باعث می‌شود که حق افراد زیادی پایمال شود. اظهارنظرها نیز نباید ملاک تأیید یا رد صلاحیت باشد. در غیر این صورت آزادی بیان مخدوش می‌شود، همین طور که الان مخدوش شده است.

این نماینده مجلس افزود: همین که کسی شرایط عمومی را داراست و قانون اساسی را قبول دارد و فساد مالی یا اخلاقی مهمی هم نداشته است باید بتواند کاندیدا شود. نباید نگران فریب خوردن مردم بود چون مردم به کسی که نشناسند رأی نمی‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: نباید خودمان را در جایگاه خدا قرار دهیم و همه افعال و نیات مردم را بررسی کنیم و گزینش اصلی را در شورای نگهبان انجام دهیم. به نظر من این روشی که در پیش گرفته‌اند درست نیست و با برخی از اعضای شورای نگهبان هم در این باره صحبت کرده‌ام.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • مطهری
    0

    بدان که جمهوری اسلامی چه بر سر مردم ایران با همین الکی تهمت ها آورده است .شما چند دور نماینده مجلس بودی این بلا را بر سرت آورده اند .حالا حساب مردم را بکن

    نظرات شما -
    • روستانشین
      0

      نکنه شما هم مورد داری می ترسی؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخ

  • سعادت حسینی
    0

    مطهری کم خوردی یا کیست سوراخ بود پرنشده،چرا اینقدر داری میسوزی اگر هدف خدمته که بعیده ،توپست دیگه ای خدمت کن اگر هم جایی بهتر از مسجد نیست برای چپاول تا میتونی دست وپا بزن شاید برگشتی.خدمتگذاری از قیافت میباره جناب خدمتتگگذذاررر دستپاااااکککک

  • م
    0

    شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی در ۷ سال گذشته حیات وممات مردم را مخدوش نمودید و باید پاسخگو باشید اکنون که فاقد صلاحیت حضور در مجلس شده اید زمان و زمین را به هم می دوزید..

  • حامدی
    0

    اتفاقا همین اظهار نظر کردن نماینده برایش مشکل ساز شده ، طبق امار در چهار سال دوره نمایندگی مجلس فعلی ۶۴ نماینده هیچگونه نطق رسمی وغیر رسمی در مجلس نداشته ان واتفاقا همگی تایید شده اند ، پس حرف نزدن وبی اثر وخنثی بود ن ملاک اصلی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت است .

  • داریوش
    0

    آقای مطهری اگه الکی رد صلاحیت شدی. یه لطفی کن مثل مرد دقیق اون بندی که باعث رد صلاحیتت شده رو به مردم اعلام کن. وگرنه بس کن دیگه با این حرفها تحریک نمیشیم. این همه سال بودی چه کار کردی؟

  • رنجدیده
    0

    چطور شما این چند سال تو مجلس و .... بودی خوب بود حالا بدشد واقعا متا سفم که چنین افکاری داری .این را بدان از فضل پدر تورا چه حاصل شما و امثال شما سواد سیاسی و اقتصادی نداشتید در این چند سال یاد گرفتید البته ملت و مملکت قربانی آزمون و خطا ودانشگاه شما شدن .وحالا دیگر برو بنشین پایان نامه ات را بنویس ..

  • پیام
    0

    آقای مطهری که باباش روحانی معروفی بوده و چند دوره در مجلس بوده رد صلاحیت بشه ما آدم معمولی های بیکار تکلیفمون مشخصه

  • قلندری
    0

    بهتر که نیامدی پدرت در اخرت از داشتن فررندی چون تو شرمسار است

  • ناشناس
    0

    اگه آقازاده نبودی به خاطر این حرفها الان تو اوین بودی.

  • قیطران از روستای حی
    0

    شما اصلاح طلبان موقعی رای نیارین دنبال فتنه هستین رای بیارین خدای ملت

  • ر.ن
    0

    التزام نداشتن به نظام جایی در هیچ مستندی در جمهوری اسلامی ندارد....درگذشته برای مسعولیت پذیری در همه منسبها یک سوال بود التزام به نظام ... حالا چی جناب مطهری ‌.

  • احسان
    0

    آقای مطهری شما برو یه مقدار روی ادبت کار کن. نمی خواد به فکر اجتماع و کشور باشی

  • سیمرغ
    0

    اقای مطهری سلام علیکم برادر و اما....شنیدم اتش به خانه جنابتان هم رسیده خب خدا رو شکر ...سالها گفتیم اقا یان اوضاع خراب است دزدی و رانت و فساد و اقا زادگی بیداد میکند گفتید و البته عده ای رعیت نفهم هم گفتند کرم سیب از خود سیب است و دولت و سیستم پاک و منزه است ثمره اش را دیدید حالااااا...مملکت فقیرررر و مردم نالان و البته فساد لاینتناهی مبارکتان باشد ...هر کس باد بکارد طوفان درو میکند ...دلم میخواهد بدانید که نادانی شما و روشنفکرانی کوته بین چون شما پایان دردناکی برای ایران رقم خواهد زد امیدوارم زودتر از خواب خرگوشی بیدار شوید و حقایق را ببینید وگرنه طوفان در راه است ...

  • محمد
    0

    قراره تو کی از رو بری؟ قرص داری؟

  • رضا
    0

    جناب مطهری بفرمایید شما چه برای این مردم کردید چن دوره ای که در مجلس حضور داشتید بیکاری ،فقر ،گرانی و... را امثال شما برای این ممللکت به بار آوردید خجالت بکش دیگه از این همه عوامفریبی . از خدا بترسید که روزی آه ملت شما نمایندگان بی کفایت و سیاست زده و دولت تزویر را خواهد گرفت .ان شاءالله

  • ایرانی
    0

    شورای نگهابان این دفعه خیلی خوب نظارت داشتن تشکر

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای مطهری تورا به خدا چند سال نماینده بودی یا متوجه گرانی این همه فساد بی بنده باری تو دولت روحانی راندیدی یا نشنیدی یا خودت زدی به بیخیالی هیج وقت بفکر مردم نبودی همش بفکر خودت بودی حیف این نظام جادادبه امثال شما خداوند از مدیر بی کفایت نگذره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها