عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با خبر فوری خواستار شد؛

ورود دستگاه قضایی به پرونده شیادان مدعی طب سنتی/ این افراد جایگاهی در افکار عمومی ندارند

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: قوه قضائیه و به ویژه دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی العموم به پرونده شیادان مدعی طب سنتی ورود کند.

ورود دستگاه قضایی به پرونده شیادان مدعی طب سنتی/ این افراد جایگاهی در افکار عمومی ندارند

بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبر فوری با اشاره به اقدام عباس تبریزیان یکی از مدعیان طب سنتی که اقدام به آتش زدن کتاب پزشکی طب هاریسون کرده است، در پاسخ به اینکه چرا وزارت بهداشت با معرفی این افراد، به مردم آگاهی نمی دهد و تکلیف مدعیان طب سنتی را روشن نمی کند، گفت: تصمیم گیرنده هر فرد در مورد زندگی و سلامتی خود فرد است، اما وظیفه حاکمیت این است که آموزش های لازم و دسترسی راحت به پزشک و روش‌های مختلف درمان را برای مردم فراهم کند.

وی افزود: در این میان افراد شیادی هستند که با اندک مطالعه و علمی که پیدا می کنند خود را به عنوان پزشک جا می‌زنند و در سالهای اخیر شاهد فعالیت افراد متقلب بسیاری در حوزه پزشکی بوده ایم که این فعالیت ها، عوارض زیادی را بر جای گذاشته است و در همین رابطه پرونده های فراوانی در اداره نظارت بر درمان وزارت بهداشت در جریان است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس خاطرنشان ‌کرد: متأسفانه فردی که اقدام به کتاب سوزی کرده از افراد شیاد است که اگر دانسته ای هم دارد بهتر است در راه دانسته خود قدم بردارد نه این که با روش تخریب دیگران و انکار علم نوین پزشکی بخواهد برای خود جایگاهی را دست وپا کند که این امر بسیار نکوهیده و در هیچ نقطه از دنیا تایید نمی‌شود.

بنیادی تصریح کرد: این فرد در حالی مدعی است که این کتاب ها مربوط به فلان کشور غربی است و نمی توانیم از آن استفاده کنیم، که حدیث نبوی مسلمانان را به فراگیری و کسب علم و دانش حتی در نقاط دور دست مانند چین توصیه می کند و نشان می دهد که ادعای وی حرف نابجایی است.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت مردم به عنوان یکی از بارزترین شاخصه های نظام جمهوری اسلامی است که در این چهل ساله توانسته ایم در این کشور برای خانواده ها افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی ایجاد کنیم، آمار مرگ و میرها را در بسیاری از زمینه ها کاهش دهیم و در رنکینگ جهانی سازمان بهداشت جهانی جایگاه قابل قبولی داشته باشیم که همه این ها ناشی از مطالعه و تجربیات اساتید ما و استفاده از کتب مرجعی است که در همه دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد نباید به این افراد اهمیت داد و این مسئله را بزرگ کرد ، البته قطعا دستگاه های نظارتی و قضایی باید کار خود را انجام دهند اما این که روی این مسئله خیلی مانور داده شود درست نیست ، چراکه این افراد جایگاهی در میان مردم و افکار عمومی ندارند.

وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی به ویژه دادستان کل کشور می تواند این مسائل را رصد کند و چون علاوه بر آثار منفی داخلی بازتاب خارجی منفی علیه کشور ایجاد می کند بنابراین از قوه قضاییه انتظار می‌رود موضعی جدی در این زمینه اتخاذ کند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • مصطفی حسنی
    0

    نگو که شماها خودتون به فکر سلامت مردمید که میمیرم از خنده؟!....کافی بود خودتون هم تو این قضیه طب سنتی منافع داشتید

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا یه موضوع مهم پیدا کن شما به آتش زدن مقدسات اینقدر سینه چاک نکردی.

  • ناشناس
    0

    برای قرآن که هدایت گر جهان است چه ارزشی شناخته اید؟؟؟!!! --- آن قدر که برای سوزاندن یک کتاب علمی بشری بر آشفتگی از خود نشان می دهید و گوش فلک را در اعتراض به این کار زشت کر کرده اید ؛ چرا برای کلام الله قرآن کریم که آیات محکم و مفصل آن روزانه در همه ی رسانه ها با من در آوردی سازی و خرافه گستری توهین و تحقیر می شوند هیچ خمی به ابرو نمی آوردید ؛ حال آن که خود را طرفدار نظام اسلامی معرفی می کنید؟؟؟!!! نا سلامتی مگر شما جناب آقای بهروز بنیادی نماینده ی مردم کاشمر یکی از نمایندگان مجلسی نیستید که به داشتن صفت (( اسلامی )) بر تارک خود افتخار می کند؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس تیز بین
      0

      افسوس که با کج فهمی و انحراف و ترویج من در آوردیها و خرافات آنقدر دین و مذهب و اهل بیت پیامبر را بدنام و منفور ساخته ایم که کامنتهای روشنگر دفاع قرآنی علمی از دین و مذهب و اهل بیت مظلوم پیامبر در میان کاربران سایتها و حتی در میان دین شناسان برای خواندن و اظهار نظر علمی بسیار بندرت طرفدار پیدا می کنند.

  • طاهره
    0

    اتش زدن یک کتاب بهانه اس برای کوبیدن طب سنتی اسلامی که من خودم چون تاثیراتش رو دیدم از طرفدارای جدیش هستم همه جا کلاهبردار و سو استفاده گر هست لطفا به کل طب اسلامی سنتی تعمیمش ندین

  • یوسف عزیزی
    0

    طب سنتی اسلامی اگر از مجرای صحیح خود وارد عرصه ی تشخیص ودرمان شود مانند پزشکان عمومی که طبق مصوبه ی وزارت علوم تخصص خود را در گرایش طب سنتی ادامه می دهند بسیار نافع است ودر حقیقت مکمل پزشکی نوین می باشد ودر حقیقت یک متخصص دانشگاهی طب سنتی هم ازدانش روز برخوردار است وهم از اطلاعات پایش شده ی طب قدیم منتها باید بدانیم هرآنچه درطب سنتی آمده وحی مُنزل نیست و خرافه های زیادی باآن ممزوج شده وبایدحتما تجربه وسپس تجویز گرددواین بسیار متفاوت است با یک نفر عطار یافردی که مطالعاتی عمومی درلابلای کتب طبابت سنتی داشته است ودر مجموع سخن این نماینده مجلس کامل وجامع و مانع نیست.

  • مصطفی شیرازیان
    0

    سلام . من با این آقایون زیاد بوده ام ! و از تفکراتشون در زمینه ی طب سنتی به طور کامل آگاهی دارم. خدا شاهده اگه یکیشون تا حالا لای کتاب قانون بوعلی رو باز کرده باشه. به شدت گارد میگیرن و میزنن. خداشون همین هایسونه. حضرت علی (ع) میفرمایند: هرگاه انسانی از چیزی آگاهی نداشته باشد با آن به مخالفت بر میخیزد. من خوشبینانه میگم !، شاید آقایون مصداق این حدیث امیرالمومنین هستن. کاریم به مافیای دارو و درمان در کشور نداریم!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها