عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس:

شعارهای تجزیه‌طلبانه در ورزشگاه‌ها از بیرون کشور هدایت می‌شود

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث تجزیه طلبانه و قومیتی در ورزشگاه‌ها، از بیرون هدایت می‌شود و باید هرچه سریع‌تر جلوی این رفتارها گرفته شود

شعارهای تجزیه‌طلبانه در ورزشگاه‌ها از بیرون کشور هدایت می‌شود

جمالی نوبندگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «مباحث تجزیه طلبانه و قومیتی در ورزشگاه‌ها، از بیرون هدایت می‌شود و باید هرچه سریع‌تر جلوی این رفتارها گرفته شود و اهمال در این زمینه عاملان آن را جری‌تر می‌کند که خسارت آفرین خواهد بود.»

وی افزود: «وقتی آمریکایی‌ها ما را تحریم اقتصادی می‌کنند در کنار آن جنگ روانی را هم راه‌ می‌اندازند که شعارهای تجزیه‌طلبانه در دیدارهای ورزشی از همین دست است.»

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «پس از انقلاب ورزشگاه‌های خوبی در کشور ساخته شد که از آن‌جمله ورزشگاه امام رضای مشهد، فولاد آرنای اهواز، پارس شیراز ، یادگار امام تبریز و نقش جهان اصفهان است؛ همچنین رشته‌های ورزشی که پیش از این محلی از اعراب در کشور نداشتند رشد و توسعه یافته‌اند.»

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه اکنون ورزشکاران ایران اسلامی در بسیاری از رشته‌ها گوی سبقت را از مدعیانشان ربوده‌اند، تأکید کرد: «در ووشو داریم قهرمانی را از چین می‌گیریم، در تکواندو هم جایگاه اول را از کره جنوبی گرفتیم و دختران ایران در مجامع بین‌‌المللی می‌درخشند و برای نخستین بار توسط دخترانمان در المپیک مدال تکواندو را گرفتیم.»

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «چنین پیشرفت‌هایی در ایران اسلامی برای بیگانگان پذیرفتنی نیست و آنان را وا می‌دارد که در ورزشگاه‌ها آشوب به پا کنند.»

وی با بیان اینکه اشتباهات داوری و مصاحبه‌های جنجالی مربیان قبل و بعد از بازی در همه جای دنیا هست، گفت: «شما در انگلیس ببنید ژوزه مورینیو مربی تیم چلسی چه مصاحبه‌های تندی می‌کند و گاه حتی با آرسن ونگر مربی تیم آرسنال دست به یقه می‌شوند. اما آیا تماشاچیان آنان از این حرکات پیروی می‌کردند؟ هرگز!»

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه ممکن است در کشورهای دیگر هم اقدامات تبعیض نژادی باشد، اما این عمل در ورزشگاه‌های ایران هدایت‌شده است، خاطرنشان کرد: «معتقدم در برخورد با این رفتارها اهمال صورت می‌گیرد، طبق قوانین اگر افرادی در کشورهای دیگر چنین اقداماتی در ورزشگاه‌ها انجام دهند، زندانی می‌شوند و چندین سال هم حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند.»

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه در ورزشگاه‌ها کاملاً می‌توان مشخص کرد که متأسفانه در کشور ما هیچ اقدامی علیه این افراد نمی‌شود، تأکید کرد: «افرادی که این اقدام‌ها را در ورزشگاه‌ها دامن می‌زنند، مدیران عامل تیم‌ها و مسئولان روابط عمومی‌ها هستند.»

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:«برخی مواقع چنین رفتارهایی حتی به نمایندگان مجلس هم کشیده می‌شود و وکلا بدون اینکه دقت داشته باشند چه اتفاقی افتاده، از روی تعصب پشت تریبون مجلس درباره تیمی اعلام نظر می‌کنند که این رفتارها خطرناک است.»

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: «قوانین در مورد متخلفان در ورزشگاه‌ها باید رعایت شود و اگر قوه قضائیه در این رابطه نقصی مشاهده می‌کند، مجلس در خدمت است تا خلأ احتمالی در قانون برخورد با متخلفان در ورزشگاه‌ها را رفع کند.»

منبع: آنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • یوسف
    0

    تا یه مشکلی پیش بیاد بجای حل کردن ان فوری انرا به بیرون ربط میدهیم. امریکا اسراییل. استکبار . غرب وحشی. وهابی ها و ..... تا کی؟ چرا علت یابی و درمان نمی شود

  • ناشناس
    0

    این جیره خورهای اجنبی نمیدونندکه ترکان عثمانی درچالدران چه به سرمردم ماوشاه اسماعیل صفوی اوردند،اقلابرن تاریخ رومطالعه کنند.

  • ابتکار
    0

    عثمانی ها مردم راکشتند وزارت کردند ،درزمان عمر اسلام هم مردم را کشتند وزنها ‌دختران را به وکنیزی بردندویک هفته در شهر های ایران لشکر اسلام آزاد بود تا هرکاری دلشان بخواهد انجام بدهند

  • علی
    0

    خداییش ستمه مردم آذربایجان پرچم ترکیه ای که دستش به خون همین مردم آلوده ست رو دست بگیرن . یک کم مطالعه تاریخ بدنیست . مگه همین ارتش عثمانی نبود تا تبریز پیش اومد و اون شهر رو مدتها محاصره کرد و باعث فشار و رنج اجداد ما شد . من بعنوان یک آذری زبان شیعه انزجار خودم رو از ترکیه اعلام میکنم .

  • آنا
    0

    عمر به ایران حمله کرد نه پیامبر حمله کرد نه حضرت علی، ولی خواست خدا این بود که ایرانی که علی رو ندیده همه شیفته علی بشن، ما یا قران رو قبول داریم یا نداریم اگه قبول داریم بعضی ادمهای وحشی به جز با کشته شدن چاره ای براشون نیست توی همین زمان خودمون هم میبینیم که داعشی ها اینقدر منحرف شدن که فقط مرگ علاج اونها هست اگه زنده بمونن زنان و کودکان رو هم میکشند مثل آب خوردن. در مورد شعارهای نژادپرستانه علی رغم اینکه ترکها انسانهای شریفی هستند و همه ایرانیها دوستشون دارن باید به این اندک ارازل اوباش بگیم که قبلنا خیلیها از این غلطا کردن موفق نشدن شما هم زور الکی نزنین. به امید امپراطوری جهان اسلام به مرکزیت عراق با رهبر حضرت مهدی

  • کاربر ناشناس
    0

    تمام اینها از نابسامانی مملکت است که قومیتهای مختلف میخواهند خود را جدا بدانند .

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی مردم خودمان را فراموش کنیم بهتر از این نمیشود . در یک خانواده وقتی پدر و مادر خانواده به جای رسیدگی به مشکلات بچه های خودش به مسائل دیگران بپردازد بچه ها با کمترین محبتی و وعده ای جذب دیگران میشوند .!!!! این یک واقعیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها