پیگیری درخواست یکی از مجروحان مجلس از خبرفوری/ نقوی: جانباز محسوب می‌شوند/ جعفرزاده: به بیمارستان محل سکونت بروید

نمایندگان مجلس در گفت وگو با خبرفوری تاکید کردند مجروحین حادثه تروریستی مجلس جز جانبازان محسوب می‎شوند و بنیاد شهید باید به وضعیت آنها رسیدگی کند.

پیگیری درخواست یکی از مجروحان مجلس از خبرفوری/ نقوی: جانباز محسوب می‌شوند/ جعفرزاده: به بیمارستان محل سکونت بروید

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری حادثه تروریستی مجلس که روز چهارشنبه 17 خرداد ماه رخ داد متاسفانه منجر به مجروحیت و شهادت جمعی از کارکنان و مردم عادی که در ساختمان بهارستان حضور داشتند شد از این رو باتوجه به گذشت دوهفته از این ماجرا و باتوجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت رسیدگی به مجروحان و کشته‎شدگان این حادثه را دارند اقدامی در این راستا صورت نگرفته است به گونه‎ای که یکی از مخاطبان سایت خبرفوری که از مجروحان خادثه تروریستی تهران بوده است در پیامی به سایت ما تاکید کرده است:

من خودم مجروح مجلسم پام تیر خورد بچه شهرستانم به خدا کرایه ماشینم ندارم این هفته بیام تهران بیمارستان سینا پامو نشون بدم...همه مسئولین اومدن فقط باما عکس گرفتن هیچی نگفتن از آینده ما...ما رفتیم درد خودمون رو بگیم اونجا یه درد به دردامون اضافه شد...بازم خدارو شکر خدا خیلی رحم کرد هم به ما هم به نماینده ها..ما سپر شدیم...من عکس پامو میفرستم بینید گلوله از کجا خورده از کجا در اومده...خداوند به خونوادم رحم کرد

تورو خدا ی خبری از سرنوشت ما تو کانالتون بگذارید...من بچه شهرستانم چهارشنبه باید بیمارستان سینا برم به خدا پول کرایه ماشین ندارم که بیام تهران باید قرض کنم...خدا اجرتون بده...من جبران میکنم.

سایت خبرفوری به منظور پیگیری وضعیت مجروحان حادثه تروریستی مجلس گفت وگویی را با دوتن از نمایندگان مجلس انجام داده تا در جریان رسیدگی به وضعیت مجروحان و خانواده‎هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند قرار گیرد.

مجروحان حادثه تروریستی تهران جانباز محسوب می‎شوند

حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری پیرامون اینکه چه ارگانی مسئول پیگیری وضعیت مجروجان و کشته‎شدن حادثه تروریستی مجلس است اظهارکرد: طیق اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم افرادی که در حادثه حمله تروریستی به مشهد مجروح شدند از طرف مجلی در بیمارستان سینا بستری شدند ولی از این موضوع که مجلس هزینه‎های آنها را تقبل کرده است اطلاع ندارم.

وی افزود: مجلس در جهت حمایت از این افراد و مجروحین با بنیاد شهید و امور جانبازان و ایثارگران صحبت و رایزنی کرده است که امورمربوط به مجروحان حادثه تروریستی تهران و کسانی را که در این راستا جان خود را از دست دادند پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: قرار شده است با توجه به مسئولیت بنیاد شهید در قبال مصدومان و شهدای حادثه تروریستی تهران این نهاد پاسخگوی مراجعه کنندگان عزیز در این راستا باشد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: طبق روال قانونی افرادی که در حادثه تروریستی تهران مجروح و کشته شدند جانباز و شهید محسوب می‎شوند از این رو بنیاد شهید باید پاسخگوی این دوستان باشد.

بنیاد شهید مسئول رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه تروریستی مجلس است

غلامعلی جعفرزاده نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره اینکه چه ارگانی مسئولیت پیگیری حقوق شهدا و جانبازان حادثه تروریستی تهران را برعهده دارد اظهارکرد: در جمهوری اسلامی ایران برای تحت پوشش قرار دادن افراد در بنیاد شهید وایثارگران قوانینی وجود دارد که براساس آن افراد می‏توانند از مزایای این ارگان برخوردار شوند.

وی افزود: طبق قوانین موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران افرادی که در درگیری با اشرار و براندازان نظام جمهوری اسلامی ایران شهید و یا مجروح می‎شوند باید تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرند.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه حادثه تروریستی مجلس از سوی گروهک داعش که یکی از دشمنان جمهوری اسلامی ایران است صورت گرفته کشته‎شدگان این حادثه شهید و مجروحان آن جانباز محسوب می‎شوند.

جعفرزاده تصریح کرد: بنیاد شهید باید با توجه به وظایف قانونی که برعهده دارد در حوزه رسیدگی به حقوق مجروحان و کشته‎شدگان حادثه تروریستی مجلس وارد عمل شود و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ الزامی برای رفت و آمد مجروحان حادثه تروریستی مجلس به تهران وجود ندارد اظهارکرد: افرادی که در حادثه مجلس مجروح شدند اگر تحت نظر پزشک خاصی نیستند می‎توانند در شهرستان محل اقامت خودشان مراحل درمانی را طی کنند و ضرورتی برای حضور آنها در تهران وجود ندارد.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران انقلاب اسلامی تصر یح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید هرچه سریعتر در جهت ساماندهی وضعیت مجروحان حادثه تروریستی مجلس وارد عمل شده و در راستای اعطای بیمه و کارت جانبازی به آنها اقدام کند.

جعفرزاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می‎تواند هزینه مربوط به مجروحان حادثه تروریستی تهران را پرداخت کند اما مسئولیت این موضوع برعهده بنیاد شهید است و این سازمان باید در جهت پیگیری روند درمان مجروحان وارد عمل شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها