عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبر فوری:

شفافیت آرا زیرمجموعه شفافیت پارلمانی است که بیش از 50 شاخص دارد / نماینده‌ها به دوفوریت طرح شفافیت آرا، رای ندادند نه محتوای آن

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مردم محرم هستند و باید از عملکرد نماینده در کمیسیون و در حوزه نظارتی اطلاع داشته باشند و این را حق مسلم مردم می دانم.

شفافیت آرا زیرمجموعه شفافیت پارلمانی است که بیش از 50 شاخص دارد / نماینده‌ها به دوفوریت طرح شفافیت آرا، رای ندادند نه محتوای آن

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبر فوری در خصوص طرح شفایت آرا اظهار داشت: من از ابتدا با طرح شفافیت آرا موافق بودم و امضا کردم و به شدت پیگیر آن هستم.
عضو فراکسیون امید مجلس اذعان کرد: شفافیت آرا زیرمجموعه شفافیت پارلمانی است، که بیش از 50 شاخص دارد و تنها یکی از شاخص ها مربوط به شفافیت آرا است.
وی با اشاره به این که نهادینه سازی فرهنگ و ادبیات پارلمانی به اجرای مناسب تر شفافیت کمک می‌کند، بیان کرد: اگر مردم نسبت به شفافیت آگاهی داشته باشند در مورد ارزیابی عملکرد نمایندگان واقع بینانه نظر خواهند داد و این شفافیت آرا مسئولیت پذیری نمایندگان و نظارت همگانی بر پارلمان را تقویت می کند که جزو حقوق شهروندی است.
نماینده مردم ساری در مجلس افزود: با ارتقای بلوغ سیاسی و اجتماعی در جامعه شفافیت آرا به صورت واقعی اتفاق می افتد و می تواند به مشارکت مردم در فرایند قانون گذاری کمک کند.
یوسف نژاد گفت: شفافیت آرا می تواند شرایطی به وجود بیاورد که از تعارض منافع جلوگیری کند و روی آگاهی مردم و نظارت بر کارگزاران دولتی اثرگذار است و موضوع تقویت نظارت را تقویت کند.
وی افزود: اگر آگاهی مردم به صورت مستمر و بدون تبعیض برای همه شهروندان فراهم شود می تواند به امور نمایندگی و فرایند تصویب قوانین کمک کند.
دبیر هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: از طرف دیگر افزایش شفافیت نمایندگان نظارت عمومی، اعتماد عمومی و مشارکت همگانی را افزایش می دهد.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی مخالفت نمایندگان با شفافیت آرا و عدم رای آوردن این طرح گفت: من تصور می کنم عموم مجلس با طرح شفافیت موافق هستند.
یوسف نژاد تصریح کرد: نماینده ها به دو فوریت طرح شفافیت آرا رای ندادند نه محتوای آن، عملا نماینده ها محتوای طرح شفافیت آرا را قبول دارند اما به موضوع فوریتی آن رای ندادند.
وی با تاکید بر اینکه کلیت مجلس با طرح شفافیت موافقت دارند و تنها به فوریت آن رای نداند نه به محتوا، ادامه داد: این که نماینده ها به طرح شفافیت آرا رای ندادند به اشتباه برداشت شده است، نماینده ها با دو فوریت آن مخالفت کردند و خواستار شدند طرح به کمیسیون برود و بیشتر روی آن بحث و بررسی شود و در نهایت مجدد به مجلس برای رای گیری ارائه شود.

منبع: خبر فوری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • زن
    0

    مردم چه کاره اند، عده ایی هستند که خودشان میبرند و خودشان میدوزند، اصلآ در مملکت قانون اجرا نمی شود، مخصوصآ در رابطه با زنان ، اندک تامل در احکام دیوان عدالت و حقوق مکتسبه واصل ۱۷۳ و اصل ۱۹ و..... گویای عملکرد چند سال گذشته که بر علیه زنان برغم وجود قانون انجام داده اند و کسی پاسخگو نیست !!!!

  • حبیب
    0

    آقا بگید . مجلس مخالف شفافیت هستیم. این چرت وپرتها چی میگی. بعد رای ندادن به دو فوریت وارجاع به کمسیون چن تا ی دگه چرت گفته میشه وبعد اون هم رد میشه. والله. مردم کیلو چنده... خودمون (نمایندهها) سلامت باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها