عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

انتظار می‌رفت روحانی به وعده وزیر زن عمل کند / مردان برای انتخاب وزیر لابی‌های قدرتمندی دارند

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه فرهنگی و آموزشی زنان توانمندی داریم گفت: دولت می‌توانست حداقل یکی از وزرای پیشنهادی را از زنان توانمند انتخاب کند.

انتظار می‌رفت روحانی به وعده وزیر زن عمل کند / مردان برای انتخاب وزیر لابی‌های قدرتمندی دارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر فوری اظهارداشت: من فکر می‌کنم که دولت باید به وعده‌ای که در رابطه با استفاده از خانم‌ها در پست‌های کلیدی داده بود عمل کند و حداقل یکی از این دو وزیر را که فرهنگی و آموزشی هستند از خانم‌ها قرار دهد.


جلودارزاده خاطرنشان کرد: ما خانم‌های توانمند و بسیار شایسته‌ای در این بخش‌ها داریم، ولی متاسفانه صلاح دید دولت این طور نبوده است.


نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: برای وزارت رقابت زیاد است، خود جامعه زنان هم از ابتدا این مسئله را می‌دانستند که خانم‌ها باید براساس شایستگی انتخاب بشوند تا زمانی که این مسیر طی شود.


وی افزود: 30 درصد پست‌های کلیدی به عنوان گام اول مشارکت زنان در مدیریت کشور مطرح شد و امروز می‌بینیم که این امر دارد به آرامی تحقق پیدا می‌کند و جزو مطالبات جامعه زنان است و دولت اقدام کرده و وزرا این مسیر را رصد می‌کنند.


این نماینده مجلس ادامه داد: ما باید این را به عنوان یک واقعیت بپذیریم که در رابطه با انتخاب خانم‌ها به عنوان وزیر رقابت زیاد است و مردان در این زمینه لابی‌های با سابقه‌ای دارند. هرچند لابی‌های خانم‌ها تازه دارد شکل می‌گیرد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما این راه را شروع کرده‌ایم، اینکه چقدر موفق شدیم مهم نیست، مهم این است که این سابقه ایجاد بشود و مطمن هستیم این راهی است که دارد جلو می‌رود.


وی تاکید کرد: وقتی بیش از نیمی از جمعیت کشور تحصیل کرده هستند و اکثر فارغ التحصیلان ما در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری خانم‌ها هستند. رسیدن به این هدف را ممکن می‌کند و این راهی است که باید برویم.

خانم‌ها مدیران پاکدستی هستند

نماینده مردم تهران ادامه داد که خانم‌ها مدیران پاکدستی هستند. این روزها ما در مرحله مبارزه با فساد قرار داریم و شاهد هستیم که بسیاری از این مسائل توسط خانم‌ها پیگیری و افشا می‌شود، هرچند مدیر مجموعه نیستند اما با دیدن مشکلات این ماجراها را پیگیری می‌کنند این مصلحت کشور هم هست و خواهی نخواهی ما به این مرحله خواهیم رسید.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • arman
    0

    من موندم زنان که به مقامهای کشوری میرسن و یا بعضا شاغل هستن چجوری از عهده وظیفه مادر بودن و شوهر بودن برمیان ؟؟ عجیب نیست که خانواده های الان همه از هم پاشیده هست....

  • هامون
    0

    رای میخای حاج خانوم ؟ خوب جایی دست گذاشتی بیشتر آرای مردم یا مستقیما از خانومها یا غیر مستقیم

  • سارا
    0

    ماکه حداقل دربیست، سی سال اخیر وزیر لایق ندیدیم...زن ومردش چه فرقی دارد؟

  • عبدالله
    0

    ما هرچه خواندیم و شنیدیم در ۱۲۴۰۰۰ پیامبر علیهم السلام و اوصیاء آنها یک زن وجود ندارد چون خداوند عادل است و با توجه به توانائی و تحمل هر جنسی مسئولیت آنها را مشخص کرده است و حکمرانی و قضاوت در ظر فیت خانم ها نمی باشد ولی میتوانند بهترین حکمران و قاضی را تربیت کنند.

  • علی
    0

    مگر زنها وزیر نبودن؟ چه لیاقتی از خود نشان دادن. الان که در هر سازمانی دولتی دارن پست و مقام میگیرن و فقط برای چشم هم چشمی . هیچ لیاقتی هم از خودشون نشان ندادن.

  • نظر
    0

    کی بازنشست میشی تو؟

  • ملت
    0

    اسلام دین پدر سالاران است . بس بقیه حرف ها شعارند. شعار هم همیشه شعارباقی خواهد ماند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اسلام دین حق است هرکس غیر از این فکر کند سخت در اشتباه و ابله است ؟خانم حتما می بایست شمارا وزیر انتخاب می کرد تاکنون نفهمیدم خانمها میخواهید موتور سواری کنند یا دوچرخه سواری کنند یا پوشش و حجاب را کنار بگذارند مشخص نیست که شما به نام اصلاح چه خاکی بر سر خودتان بکنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حالا اگر کسی حجابش را رعایت کند اما بخواهد دوچرخه سواری کند چه؟ باز هم باید ممنوع باشد؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم سهیلا منظورش اینست که چرا خودش نکردن وزیر .ودر جواب ان بنده خدا که می گوید زنان چه گونه می خواهند با مسولیت وزارت چگونه می خواهند بچه داری کنند درخانه کمک کنند خوب از کشورهای دیگر خدمت کار وارد می کنند مگر نمی دانید که اصلاح طلبان غربی و غرب زده هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم زن سالاری در خون اصلاح طلبان است باید مردها خانه نشین شوند وزنها کار کنند نامش روشن فکری متجدد است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      زن سالاری نه شایسته سالاری

  • نبی
    0

    این خانم هردوره که وارد مجلس می شود چند نفر از فامیل هاش را کارمند مجلس می کند دوره قبل برادر شوهرش را درتشریفات مجلس استخدام وچندفامیل دیگر به نام قاسمپور یا قاسم زاده خلاصه این دوره معلوم نیست چند نفر دیگر را آورده خلاصه ازبخور بخور جا نمی ماند

  • کاربر ناشناس
    0

    شما چرا ناراحتی ؟ مگر کم استفاده بردید؟

  • کاربر ناشناس
    0

    حتما منظورش خودشان و عزیزانشان است!!

  • کاربر ناشناس
    0

    ما الان با خانم های که ظرفیت پست و مقام را ندارند مشکل داریم. چون دیگر جواب سلام کسی را نمیدهند. بطور مثال همه هم تجربه کردند دکتر زن با دکتر مرد.دکتر مرد و پرستار مرد بیشتر به مریض توجه دارند و بقیه موارد که ......‌

  • کاربر ناشناس
    0

    نه اینکه توانی اش را ندارند مشکل ظرفیتشان است که خودشان را گم میکنند.و کم اتفاق میافتد کسی پیدا شود که تکبر نداشته باشد.

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم ها همیشه درگیر فخر فروشی به هم و مردها هستند و این نقطه ضعف بزرگ خیلی خانم ها است. و قدرت کنترل تکبر ندارند‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها