فولادگر: برخی موسسات و بانک ها بی قانونی کرده اند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: برخی موسسات و بانک ها بی قانونی کرده اند و بخشنامه بانک مرکزی را رعایت نمی کنند.

فولادگر: برخی موسسات و بانک ها بی قانونی کرده اند

حمیدرضا فولادگر در موافقت طرح دوفوریتی الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگاناظهار داشت: آقای کاتب؛ عنوان طرح تغییر کرده و طرح مستقلی است، عنوان و محتوا تغییر کرده و ایرادات مرتفع شده است.

وی افزود: در ادامه حرف های آقای بحرینی دو سه نکته را می گویم. منظور از این صحبت ها، رفتار کل شبکه بانکی کشور نیست و بسیاری از بانک ها و موسسات مالی با مرّ قانون عمل می کنند ولی برخی از موسسات و بانک ها بی قانونی کرده اند و بخشنامه بانک مرکزی را رعایت نمی کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلا بانک تسهیلات را می دهد و تسهیلات گیرنده را ملزم می کند بخشی از تسهیلات را برای پرداخت اقساط در حساب سپرده بگذارد و این کار نرخ سود را بالا می برد. بانک مرکزی مخالفت خود را اعلام کرده است. نکته دوم اینکه تسهیلات گیرنده را ملزم می کنیم که معوقات را بدهد. بانک باید هم از اصل تسهیلات کم کند و هم از جرایم آن، اما فقط از سود و جرایم کم می کند.

وی افزود: نکته سوم روش محاسبه نرخ سود و یا سود مرکب است که مشکل دارد و آن چیزی است که مراجع و رهبری معظم بر این موضوع متذکر می شوند. اصلاح ساختار بانکی این مشکل را حل می کند. اصلاح ساختاری باعث جلوگیری از روش ربه مرکب یا سود مرکب است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تفسیرهای مختلف هم باعث شده هر بانکی به شیوه خود عمل کند در موضوع تسهیلات بانکی . بازه زمانی برای مبنای قرارداد تسهیلات باید توجه شود. همچنین خوش حسابی و بدحسابی باید به کمک سیستم بانکی بیاید و باید به سیستم ربوی بانکی پایان داد.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها