معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگو با خبرفوری:

ردیف بودجه صدا و سیما تغییری نداشته است/ مجوز رهبری در رابطه با تسهیلات بوده است نه افزایش بودجه

با وجود ادعای افزایش بودجه صدا و سیما معاون سازمان برنامه و بودجه کشور معتقد است که ردیف بودجه این سازمان تغییری نیافته است.

ردیف بودجه صدا و سیما تغییری نداشته است/ مجوز رهبری در رابطه با تسهیلات بوده است نه افزایش بودجه

چندی است افزایش بودجه صدا و سیما در بخش اقتصادی کشور مطرح شده است، ضمن اینکه در مجلس از مجوز رهبری برای این افزایش بودجه سخن گفته شده بود اما معاون سازمان برنامه و بودجه کشور مجوز رهبری را فقط در بخش تسهیلات و منابع عنوان می کند.

محمدکردبچه معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری در مورد افزایش بودجه سازمان صدا و سیما گفت: بودجه صدا و سیما در مجلس تغییرات زیادی نداشت و تنها مجوز مقام معظم رهبری برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بود.

وی ادامه داد: بودجه صدا و سیما در واقع هیچ تغییری نکرده و افزایشی پیدا نکرده است، ردیف بودجه ای صدا و سیما مثل سال گذشته هست و تنها در بخش بودجه دانشکده خبر صدا و سیما کمی افزایش بودجه داشتیم که از محل بودجه کل صدا و سیما بوده است.

کردبچه خاطرنشان کرد: مجوز رهبری در رابطه با صدا و سیما در مورد بودجه نبوده است، بلکه تنها در مورد ارایه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بوده است و اصلا در بودجه ذکر نخواهد است.

گفتنی است، بودجه تعیین شده در سال ۹۸، از افزایش حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال قبل حکایت دارد؛ روند متداولی که در بودجه‌گذاری هر سال جریان داشته است. همچنین مصارف پیش‌بینی‌ شده افزایش سقف بودجه سال ۹۸ کشور برای این سازمان، ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است، البته بودجه سازمان صدا و سیما از محل یارانه و با عنوان هزینه‌های عمومی و متفرقه تامین می شود.

رقم حدودی برای بودجه صداوسیما در سال ۹۸ ، یک هزارو ۸۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است؛ این رقم در سال۹۷، یک هزارو ۶۴۶ میلیارد تومان و در سال‌۹۶ ، یک هزارو ۵۹۸ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بودجه شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در سال ۹۸ دو میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان اعلام شده است. مصارف پیش‌بینی شده افزایش سقف بودجه نیز حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

براساس این گزارش، چیزی که در این بین مطرح است خروجی صدا و سیما از محل بودجه های تعیین شده است و اینکه تاکنون چقدر توانسته این بودجه برای کشور مفید باشد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها