۷۵ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد

معاون هماهنگی امور اقتصاد استانداری مازندران از صادرات ۷۵ هزار تن کیوی از گمرکات استان به مقصد کشورهای مختلف خبر داد.

۷۵ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد

حسن خیریان پور عصر پنجشنبه در جمع صادرکنندگان استان با بیان اینکه سال قبل حدود ۲۳ هزار تن مرکبات و ۵۲ هزار تن کیوی از استان صادر شده بود گفت: این درحالی که امسال ۷۵ هزار تن کیوی از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۵۳۸ هزار تن کالا در ۹ ماهه امسال افزود: میزان صادرات کالا در استان از نظر وزنی پنج درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ارزش کالای صادراتی امسال را بیش از ۳۳۹ میلیون دلار بیان کرد و گفت: بخشی از مرکبات استان از طریق گمرکات سایر استان ها صادر می شود و در حال حاضر ۳۲ هزار تن انواع مرکبات در استان صادر شده است.

خیریان پور، تحقق و دستیابی به هدف سه میلیارد دلاری صادرات را از برنامه های تدوین شده بیان کرد و افزود: ایجاد هلدینگ های صادراتی، حمل و نقل و سورتینگ برای توسعه صادرات امری ضروری است.

معان استاندار مازندران یادآور شد: برندسازی، افزایش کیفیت، بسته بندی خوب و توجه به زیرساخت ها از جمله لازمه های توسعه صادرات است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر فعال سازی دیپلماسی اقتصادی یادآور شد: در شرایطی که درجنگ اقتصادی به سر می بریم همه از جمله بخش خصوصی باید برای رونق تولید و افزایش صادرات برنامه ریزی کند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها