۲۰ هزار واحد تولیدی کشور از بسته حمایتی بهره‌مند شدند

۲۰ هزار واحد تولیدی کشور از بسته حمایتی بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ِمحسن صالحی نیا امشب در حاشیه بهره‌برداری خط تولید قطعات خودروسازی شرکت فولادین ذوب آمل اظهار داشت: در رونق تولید، بسته حمایتی ویژه واحدهای کوچک و متوسط مدنظر گرفته شد که با توجه به تغییر مداوم آمار واحدهای تولیدی آخرین گزارش بیش از 20 هزار واحد صنعتی در کشور عنوان شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون 14 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به این واحدها اختصاص یافته است، گفت: این بسته حمایتی از دو مسیر تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی به واحدهای تولید شناخته شده و از طریق بانک‌ها ارائه شد.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی با توجه به شناختی از فرایند تولید گردش نقدینگی‌ واحدهای تولیدی در دو بخش تخصیص یافت، عنوان کرد: در این بخش واحدهایی که در سال جاری با توجه به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی توانستند با دریافت این تسهیلات به بهره‌برداری برسند.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه تاکنون در این بخش حدود 4 هزار واحد تولیدی در لیست تسهیلات بانکی قرار گرفتند، افزود: در بخش دیگر نیز به واحدهایی برمی‌گردد که برای سرمایه در گردش براساس چهار هدف فروش محصولات، ساختار فرایند تولیدشان و صادرات اختصاص یافته است.

مازندران به لحاظ تعدادی واحدهای تولیدی در بسته حمایتی برتر کشوری شد

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌هایی که در فرایند اقتصادمقاومتی بیان شده در امر بسته حمایتی علاوه بر واحدهای صنعتی و معدنی به کشاورزی نیز این اعتبارات تعلق گیرد که از سوی وزارت تجارت، صنعت و معدن در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی‌نیا ارائه این تسهیلات را در همه استان‌ها را رضایت‌بخش عنوان و مطرح کرد: اما استان مازندران به لحاظ تعدادی استان برتر در کشور شناخته شد؛ اگر چه همیشه با توجه به سیاست‌های کلان در کشور خواسته بر این است که همه استان‌های کشور بتوانند در این ارتباط فعالیت خوبی داشته باشند و در حد توانایی‌ها خود بتوانند از این ظرفیت استفاده ببرند.

معاون امورصنایع با اشاره به امر سرمایه‌گذاری خودروساز به کشور و ورود خودرو به ایران بیان کرد: در این زمینه گفت‌وگوهای زیادی شده است اما خودرویی که عملیاتی شده شرکت ایران خودرو به صورت مشترکی تشکیل شده و فعالیتشان را به صورت قسمت 50، 50 آغاز کرده است که طی یک ماه آینده اولین خط تولید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این خط مشترک را از سوی ایران خودرو و پژو مطرح کرد و گفت: علاوه بر آن شرکت‌های دیگر نیز در حال مذاکره، عقد قرارداد و شروع کار هستند که با توجه به سیاست‌ها امید داریم از ظرفیت‌های تولید داخل و مبانی آن بر کیفیت، صادرات و بازاریابی مشترک بهره‌مند شویم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها