میانگین سنی بیماران کرونایی در بابل ۱۰ سال کمتر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ابتلا در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش یافته است.

میانگین سنی بیماران کرونایی در بابل ۱۰ سال کمتر شده است

سید فرزاد جلالی عصر یکشنبه اظهار اینکه تاکنون ۲.۸ درصد از جمعیت بابل به علت بستری شدند، افزود: از کل موارد مشکوک بستری در پنح موج اپیدمی در شهرستان بابل؛ ۵۰.۶ درصد مرد و ۴۹.۴ درصد زن بودند و میانگین سنی کل موارد، ۵۳ سال بود.

وی افزود: میانگین سنی در موج پنجم نسبت به موج اول ۱۰ سال کمتر شده است، به طوری که در موج اول به طور متوسط میانگین سنی بستری شدگان ۵۶ سال بوده که در موج پنجم به ۴۶ سال رسید و در موج پنجم نسبت به موج اول روند درصد ابتلاء در گروه سنی بالای ۴۰ سال کاهش یافته به طوری که این مورد در گروه سنی بالای ۸۰ سال به نصف رسیده است.

وی ادامه داد: در این موج به همان نسبت ابتلاء در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش یافت و در ۱۷ ماه گذشته از زمان شیوع تاکنون ۲.۸ درصد از جمعیت شهرستان بابل به عنوان مشکوک به کووید در یکی از بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شدند که کمترین آن با نیم درصد جمعیت مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و بیشترین با ۱۵ درصد گروه سنی مربوط به افراد بالای ۸۰ سال بود.

جلالی یادآور شد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن عمومی ۶۴ و میزان استفاده از ماسک در شهرستان بابل ۴۵ درصد است که به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش را نسبت به ماه‌های قبل در شهرستان نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از زمان شیوع تاکنون در بابل تعداد هزار و ۱۹۸ کودک زیر ۱۰ سال به عنوان بیماران مشکوک و قطعی به بستری شدند و ۳۲ درصد از میزان بستری در بابل مربوط به افراد بین ۶۰ تا ۷۹ سال و ۳۰ درصد هم بین ۴۰ تا ۵۹ سال هستند.

وی گفت: ۱۱.۷ درصد هم از کل بستری شدگان را گروه سنی ۸۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند تا کنون حدود ۹۰ هزار تست ( اعم از PCR و رپید تست) از جمعیت شهرستان گرفته شد.

منبع: مهر

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها