نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران: نظارت بر تفرجگاه‌ های جنگلی و ساحلی افزایش یابد

نماینده ولی‌ فقیه در استان مازندران گفت: با توجه به فضای تابسانه دریا و جنگل، حواس سازمان‌ های مربوطه جمع باشد تا ارزش‌های اسلامی و فرهنگی محترم شمرده شود و نیروهای مسلح نیز در این زمینه نظارت و فعالیت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران: نظارت بر تفرجگاه‌ های جنگلی و ساحلی افزایش یابد

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با رئیس، قضات و کارکنان سازمان قضایی استان مازندران با گرامیداشت دهه کرامت و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات که نشان دهنده بصیرت و وفاداری مردم نسبت به شهدا، امام راحل و انقلاب است جای شکرگذاری دارد و از همه مردم تقدیر می‌کنیم‌.

وی افزود: نیروهای مسلح از نهادهای پراهمیت در جامعه بوده و تخلفی اگر صورت گیرد باید توجه کافی و وافی داشت و فعالیت‌های فرهنگی، عقیدتی، نظارتی، ایمانی، ارزشی و اعتقادی را افزایش داد؛ کاهش جرائم استان جای تقدیر دارد اما مقایسه نباید کرد و حتی یک تخلف هم نباید صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: در مکتب سلیمانی دفاع از کشور از خارج از کشور آغاز شد و بدانیم اصل پیشگیری بهتر از درمان است و سازمان قضایی باید جلوی خلاف را از مبدا بگیرد یک‌ چشم انداز 2 ساله یا 4 ساله طراحی کنیم تا وضعیت نیروهای مسلح در چه سطحی باشد.

لائینی ادامه داد: کار عدالت‌ورزی کار سختی است، خداوند ما را به قیام به قسط دعوت کرد، مردم باید در تمام اعمال و اقدام خود با ایمان عواقب‌سنجی و تفکر اندیشه کنند و به صورت مقطعی و احساسی تصمیم نگیرند.

وی افزود: با توجه به فضای تابستان دریا و جنگل، حواس سازمان‌های مربوطه جمع باشد تا در این مکان ارزش‌های اسلامی و فرهنگی محترم شمرده شود و نیروهای مسلح نیز در این زمینه نظارت و فعالیت داشته باشند.

کاهش 17 درصدی ورودی پرونده به سازمان قضایی مازندران

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، شهدای هفتم تیر، یاد و خاطر شهید بهشتی و تبریک میلاد امام هشتم اظهار داشت: خوشبختانه شاهد حضور چشمگیر مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بودیم که مردم ثابت کردند، ثابت قدم پای آرمان‌های انقلاب ایستادند و با انتخاب یکی از شاگردان راستین مکتب شهید بهشتی، شهید سلیمانی و رهرو صدیق امام و رهبری همچنان در میدان هستند. امیدواریم با همدلی ‌میان قوای سه گانه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف به‌ویژه رفع مشکلات مردم ‌باشیم.

وی افزود: برای رسیدگی به جرائم نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعات به دلیل اهمیت بر اساس اصل 172 قانون اساسی دادگاه و دادسرای اختصاصی را در نظر گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران ادامه داد: تمام هم‌ و غم و برنامه سازمان؛ پیشگیری از وقوع جرم است و در سال گذشته سازمان از لحاظ رسیدن به شاخص‌های طرح و برنامه تبیین شده رتبه دوم را در کشور کسب کرد و در سه ماه امسال 8 هزار و 301 نفر ساعت کلاس‌های پیشگیری از وقوع جرم میان نیروهای مسلح برگزار شد که عمده کلاس‌ها در زمینه پیشگیری از جرائم در رابطه با انتخابات بود.

پورخاقان گفت: تعداد پرونده‌های جرائم قضایی در استان بسیار کم است و جرائم شایع استان فرار از خدمت سربازی، ایراد ضرب و جرح، سوءاستفاده از موقعیت، گزارش خلاف واقع، توهین و سهل‌انگاری در انجام وظایف است.

وی افزود: در زمینه فرار از خدمت سربازی، با افزایش حقوق به یک میلیون و 50 هزار تومان و برای متاهلان دو میلیون و نقاط خطرناک سه میلیون تومان، شاهد کاهش فرار و افزایش مراجعه هستیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 35 هزار نفر ساعت در استای پیشگیری، کلاس آموزشی برگزار شد که نتیجه این امر کاهش 17 درصدی ورودی پرونده به سازمان قضایی بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها