نیاز دائمی ۱۴ هزار نفر در مازندران به تزریق خون

مدیرکل انتقال خون استان مازندران از نیاز دائمی ۱۴ هزار نفر در این استان به تزریق خون خبر داد و گفت: همچنان وضعیت ذخایر خونی مازندران مناسب نیست.

نیاز دائمی ۱۴ هزار نفر در مازندران به تزریق خون

دکتر ذوالفقار تقوی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان ۱۱ هزار و ۹۵۱ نفر در مراکز اهدای خون استان پذیرش شدند، اظهار کرد: از این تعداد مراجعه کننده، ۹ هزار و ۶۶۵ نفر خون اهدا کردند.

وی گفت : از مجموع خونگیری ۵ هزار و ۴۱۱ نفر اهدا کننده مستمر، ۲۹۶۶ نفر دارای سابقه اهدای خون و ۱۲۸۸ نفر بار اولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: آمار اهدای خون از ابتدای فروردین تا ۲۵ اردیبهشت امسال، ۲۲ هزار و ۴۸۸ نفر به مراکز و پایگاه های انتقال خون مراجعه داشتند و ۱۸ هزار و ۵۰۸ نفر اهدای خون انجام دادند.

تقوی با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان های پرمصرف خون در کشور است، تصریح کرد: بیماران سرطانی، تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده های خونی هستند که تعداد آنان در استان به ۱۴ هزار نفر می رسد.

مدیرکل انتقال خون استان با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان رعایت می شود، اظهار کرد: تمامی وسایل و تجهیزات در پروسه اهدای خون یکبار مصرف و استریل است و از این بابت مردم نگرانی نداشته باشند.

وی وضعیت ذخایر خون در مازندران را نامناسب ارزیابی کرد و از مردم این استان خواست تا همواره در تامین خون مورد نیاز بیماران در کنار انتقال خون باشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران ادامه داد: از همدلی و همراهی تمام اهداکنندگان خون به ویژه در طی یک ماه گذشته در ماه مبارک رمضان برای نجات جان بیماران تشکر و قدردانی می‌کنیم و با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی، خواستار حضور مداوم مردم در مراکز اهدای خون هستیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها