کشت مکانیزه ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع برنج در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در فصل شالیکاری گذشته، سطح کشت مکانیزه برنج در استان به ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.

کشت مکانیزه ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع برنج در مازندران

مجید بهادری با اشاره به اینکه سطح کشت مکانیزه برنج در استان به ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است، افزود: با افزایش ضریب مکانیزاسیون و تأمین ماشین آلات، سطح کشت مکانیزه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشت مکانیزه سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و تولید می‌شود، گفت: همچنین برداشت در بیش از ۹۵ درصد مزارع برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با عنوان اینکه کشت مکانیزه برنج حتی برخی روستاهای بالادست صورت می‌گیرد، به فناوری‌های نوین و استفاده از پهباد در کشاورزی اشاره کرد و گفت: تاکنون موفق به استفاده از این فناوری در مزارع استان استفاده می‌شود.

بهادری با بیان اینکه ۱۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات برای استفاده از پهباد برای بخش کشاورزی هستند، گفت: سال قبل ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون در استان توزیع و تخصیص شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعتبارات سال جاری مکانیزاسیون بخش کشاورزی را ۱۰۲ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است و پیش بینی می‌شود تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار داده شود.

وی با بیان اینکه ۵۶۰ دستگاه تراکتور از اعتبارات مکانیزاسیون تهیه و بین کشاورزان توزیع شده است، گفت: مازندران مرکز نظاممند و هوشمندسازی مکانیزاسیون در شمال کشور به شمار می‌رود.

بهادری همچنین با عنوان اینکه بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم به صورت مکانیزه کشت شده است، افزود: این میزان در سال جاری به ۲۲ هزار هکتار رسیده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها