۵۰ درصد معادن استان مازندران فعال نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر رفع معارضات زیست محیطی در استان، گفت: ۵۰ درصد معادن مازندران غیرفعال است.

۵۰ درصد معادن استان مازندران فعال نیست

حسین قلی قوانلو امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: اکنون در جنگ اقتصادی درتحریم قرارداریم که تلاش کردیم مردم بیش از حد متضرر نشوند باید تلاش کنیم.

وی افزود: از شرایط سخت و بحران عبور کنیم‌ ماسک، محلول ضد عفونی کننده در داخل تولید شد قبول داریم سفره مردم‌کوچک‌تر شد اما دولت تلاش کرد شرایط بهتری را برای مردم ایجاد کند.

قوانلو افزود: 168 هزار واحد صنفی در استان فعال است، 20 درصد تولیدی، 45 درصد توزیعی و مابقی خدماتی هستند‌ و حدود 15 هزار واحد فاقد پروانه هستند.

وی بیان کرد: مازندران استانی معدنی نیست و بیش از 50 درصد معادن استان غیرفعال است که معارضین محلی، مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست ، مخالفت دستگاه‌های اوقاف و میراث فرهنگی، اتمام مهلت پروانه برخی از دلایل غیرفعال بودن معادن است.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در تعداد واحدهای صنفی رتبه چهارم و در تعداد بازرسی رتبه نخست را در کشور دارد. 138 میلیارد تومان امسال پرونده متخلفان اقتصادی تشکیل شد. قرارگاه نظارت و بازرسی نقش مهمی در کاهش تورم نقطه به نقطه داشت.

وی در زمینه مزایای منطقه آزا، گفت: اینکه ایراد می‌گیرند که مناطق آزاد محلی برای واردات می‌شود این‌ امر برای مناطق شمالی صدق نمی‌کند چون همسایگان ما چیزی برای واردات ندارند بلکه با معافیت مالیاتی که برای سرمایه‌گذاری خواهیم با تصویب آن عاملی برای رشد و توسعه استان خواهد بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها