صادرات ۵۱۶ هزار تن کالا از مازندران به ۳۳ کشور جهان

ناظر گمرکات مازندران حجم صادرات کالا طی سال جاری از گمرکات استان را بیش از ۵۱۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۳۳ کشور جهان صادر شده است.

صادرات ۵۱۶ هزار تن کالا از مازندران به ۳۳ کشور جهان

علی یوسفی منش ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت گمرکات استان مازندران طی ۹ ماهه ۹۹ گفت: طی این مدت دو میلیون و۵۲۸ هزار ۶۷۸ تن انواع کالا از طریق گمرکات مازندران با سایر کشور مبادله شده است.

ناظر گمرکات مازندران حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و… از گمرکات مازندران را بالغ بر ۵۱۶ هزار و ۸۳ تن خواند و اظهار داشت: ارزش کالاهای صادرشده بیش از ۱۳۶ میلیون و ۵۳ هزار دلار بوده و که از گمرکات نوشهر، امیر آباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۳ کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هندو… صادر شده است.

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین طی ۹ سال ۹۹ بیش از ۲ میلیون و ۱۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۷ میلیون و ۴۶ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۷ کشور اعلام کرد وگفت: عمده ترین این کشورها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، ترکمنستان، قزاقستان، کانادا بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل ۲۳ قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، دانه‌های روغنی، گندم، چوب و تخته و…هستند.

وی گفت: طی ۹ ماهه ۱۳۹۹، ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۲۷ هزار و ۵۸۱ تن به ارزش ۳۳ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۸۰ درصد و ارزشی بیش از ۸۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک نوشهربا اشاره به درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی ۹ ماهه سال ۹۹ گفت: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از ۲۰۹۳ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال گذشت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها