کشت مجدد و رتون در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال منابع آبی خوبی داریم و شرایط برای کشت دوم مناسب است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یابد.

کشت مجدد و رتون در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

عزیزاله شهیدی‌فر در نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در شهرستان بابل با بیان اینکه امسال وضعیت اراضی شالیزاری از لحاظ منابع آبی و تولید بسیار مطلوب است، گفت: پیش‌بینی افزایش تولید از یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن به یک میلیون و۵۰۰ هزار تن را داشتیم که تحقق پیدا خواهد کرد.

شهیدی‌فر با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد معادل ۲۰۰ هزار هکتار برداشت برنج در اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه است، ادامه داد: سال‌های زیادی نشاکاری برنج در سطح ۵۵ هزار هکتار بود و ارتقایی نداشت اما در سال جهش تولید این عدد به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: امسال نشاء مکانیزه رشد ۶۰ درصدی داشته است که نشان می‌دهد کشاورزان برای جلوگیری از سختی کار به دنبال مکانیزه کردن اراضی کشاورزی خود هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امسال منابع آبی خوبی داریم و شرایط برای کشت دوم مناسب است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت مجدد و رتون اختصاص یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها