مازندران تنها استان مرزی بدون منطقه آزاد است

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: ۱۶ استان مرزی داریم و مازندران تنها استانی است که منطقه آزاد ندارد.

مازندران تنها استان مرزی بدون منطقه آزاد است

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، علی‌محمد شاعری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره تبدیل منطقه ویژه امیرآباد به منطقه آزاد، اظهار کرد: برداشت‌های کارشناسی توسط استانداری مازندران انجام‌شده و در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید، پرونده منطقه آزاد امیرآباد به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد رسید و آنجا هم موردبررسی و تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پرونده در شورای عالی مناطق آزاد که در آبان ماه سال گذشته و با حضور سازمان‌های زی ربط و به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد به تصویب رسید که باید در دولت تبدیل به لایحه می‌شد و به مجلس می‌آمد و در مجلس موردبررسی قرار می‌دادیم و آن را مانند دیگر مناطق آزاد که در مجلس تصویب می‌شود، تصویب می‌کردیم که در دقایق پایانی اختلافاتی بین تعدادی از نمایندگان افتاد و کشمکش‌های شهرستانی شکل گرفت و یکی گفت شهر من و دیگر هم شهر من!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، در ادامه بیان کرد: پس از اختلاف‌نظر در بین نمایندگان، دولت هم توپ را به زمین نمایندگان انداخت و گفت نمایندگان تفاهم کنند که شرایط موجود و اینکه هر نماینده‌ای از شهری دفاع کند غیرممکن است در یک نقطه توافق کنند.

شاعری افزود: با صحبت‌های که در دولت و با شخص رئیس‌جمهور داشتم ایشان نگاه مثبت و حمایتی به این موضوع دارند لذا باید بر اساس شاخص‌های فنی و زیرساخت‌های ویژه امیرآباد این تصمیم گرفته شود و بر اساس کار کارشناسی منطقه آزاد به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های نظیر بابلسر و نوشهر هم‌ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند امیدواریم امتیازات دیگری در نظر گرفته شود تا ظرفیت‌های این مناطق هم به توسعه برسند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، با اظهار اینکه منطقه ویژه امیرآباد سومین بندر کشور به لحاظ امکانات زیرساختی و تجهیزات نرم‌افزاری است، گفت: در حال حاضر در این بندر تأسیسات لازم را برای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد، پس‌کرانه بسیار مناسب منطقه، زیرساخت‌های لازم همچون ذخیره سیلوها، امکانات تخلیه وبارگیری و اسکله‌های لازم ظرفیت‌های خوب این بندر هستند.

شاعری اضافه کرد: این بندر حدود ۳۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد و هیچ‌گونه گره ترافیکی، آلودگی محیط زیستی در منطقه‌ایجاد نمی‌کند، امکانات و تخلیه بارگیری با سیستم پیشرفته رورو در منطقه از ویژگی‌های مهم بندر امیرآباد است ضمن اینکه هزاران میلیارد تومان در منطقه سرمایه‌گذاری شده است این منطقه با زابل، اردبیل و چابهار الا قابل‌مقایسه نیست.

وی بابیان اینکه ما ۱۶ استان مرزی داریم و مازندران تنها استانی است که منطقه آزاد ندارد، گفت: از رئیس‌جمهور و هیئت دوات می‌خواهیم برای حل مشکل بیکاری، برای حمایت از صادرات و حمایت از تولید داخل، منطقه ویژه امیرآباد را تبدیل به منطقه آزاد کنند تا آرزوی دیرینه مردم این خطه برآورده شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها