طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده لرستان اجرا می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده استان لرستان اجرا می‌شود.

طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در مناطق سیل‌زده لرستان اجرا می‌شود

ناهید پرویز پور عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که با موضوع سیل و نحوه امدادرسانی به زنان و کودکان برگزار شد اظهار داشت: زنان در حوادث و بلایای طبیعی از دو نظر نسبت به مردان آسیب‌پذیرتر هستند، اول اینکه در حوادث طبیعی وضعیت بهداشت و سلامت زنان به دلیل عدم دسترسی به وسایل بهداشتی، آب سالم و تغذیه مناسب در معرض مخاطره هستند و دوم انسجام عاطفی اعضای خانواده از وظایف آنان است و در شرایط بحرانی زنان تمام اندوه ناشی از بحران را در خود فرومی‌ریزند و به همین دلیل مشکلات روحی زیادی را تجربه و تحمل می‌کنند.

وی افزود: ما اکنون وارد فاز دوم امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستیم و باید تمام تمرکز خود را برجذب کمک‌های نقدی مردم، خیرین و تهیه لوازم ضروری منزل قرار دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان عنوان کرد: امسال طرح تاب‌آوری زنان جوامع محلی با تمرکز بر بانوان این مناطق اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که به آنان کمک کنیم تا بتوانند در مواجهه با بحران‌ها به شیوه منطقی برخورد کرده و بنیاد خانواده را حفظ کنند.

وی به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت کار و تعاون اعتباری را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده که شامل زنجیره آموزش‌های تخصصی، تأمین منابع، تجهیزات و فروش محصولات می‌شود.

پرویز پور تصریح کرد: زنانی که علاقه‌مند به حضور در این طرح هستند می‌توانند با مراجعه به امور بانوان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند؛ در حوزه بهداشت زنان و کودکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اعتباری برای ارائه خدمات مامایی و مشاوره روان‌شناسی به مادران مناطق سیل‌زده هستیم و امیدواریم پس از تأمین اعتبار این طرح نیز اجرایی شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها