۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در لرستان قفل شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: بیش از ۹۵ واحد در تملک بانک است و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در استان قفل شده است.

۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در لرستان قفل شده است

بختیار رازانی ظهر امروز در نشست هیئت امنایی کلینیک صنعت و معدن که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد اظهار داشت: 88 هزار پروانه بهره‌برداری صنعتی در کشور صادر شده که 81 هزار آن صنایع کوچک و متوسط است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک زیر 50 نفر اشتغال ایجاد می‌کند و صنایع متوسط بین 50 تا 150 نفر اشتغالزایی می‌کند افزود: حجم عمده‌ای از تولید استان همین صنایع است، سپاه پاسداران نیز پای کار آمده و به این صنایع کوچک کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان با اشاره به اینکه صنایع کوچک اشتغال زا هستند عنوان کرد: بار اصلی اشتغال بر روی دوش این صنعت است و ابر چالش جامعه امروز ما نیز اشتغال است.

وی بیان کرد: باید به سمت حمایت از این صنایع کوچک برویم، در استان هزار و 650 تا هزار و 700 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده که 96 درصد استان صنایع کوچک و متوسط است.

معاون وزیر کشور در کرج: 213 واحد تولیدی در البرز موفق به اخذ طرح رونق تولید شده‌اند اراک| بودجه 98 با مولفه های تولید ثروت و پیشرفت همخوانی ندارد همدان|واحدهای تولیدی نهاوند در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند

رازانی تصریح کرد: از 350 واحدی که در شهرک صنعتی استان وجود دارد 35 درصد تعطیل و راکد است، 65 درصد فعال است ولی نه با ظرفیت کامل بلکه با ظرفیت بین 20 تا 60 درصد فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعی به صنعت نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم صنعت با کمتر از 50 درصد قدرت خودش تولید می‌کند و روز به روز در حال استهلاک است، در استان لرستان بیش از 95 واحد در تملک بانک است به طوری که حدود 300 میلیارد تومان قفل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان گفت: در برخی شهرک‌ها قدمت این تملک‌ها به بیش از هشت سال نیز می‌رسد، این‌ها عارضه است که شناسایی شده‌اند، اینکه بتوانیم نقدینگی را در کجا هدایت کنیم سپاه و بسیج می‌تواند کمک کند.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست باید عارضه یابی سطحی صورت گیرد و در مراحل بعدی عارضه یابی‌ها به صورت عمقی باشد؛ لیست متخصصان بسیجی را و لیست واحدهای مشکل دار را احصا کرده‌ایم و در این زمینه آمادگی داریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها