اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای کلان برای تحقق استقلال اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای کلان برای تحقق استقلال اقتصادی است

آیت الله احمد مبلغی ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهر خرم‌آباد ضمن تبریک جشن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 اظهارداشت: انقلاب اسلامی بخشی از آن شعارهایی است که در زمان انقلاب سر داد و بعد هم این ملت بر اساس این شعارهای کوبنده حرکت خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه نسل‌های امروزی باید شعارها و آرمان‌های انقلاب را هرچه بیشتر بشناسند، افزود: این انقلاب امانتی در دست نسل‌هایی است که می‌آیند و اولین شرط تحقق این امانتداری، شناخت نسبت به ماهیت، اهداف، آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شعارهای برجسته و دقیق انقلاب اسلامی در آن موقع مورد تأیید ملت ایران بود و بعد هم در هر راهپیمایی مورد تأیید ملت ایران بوده است.

استقلال، آزادی جمهوری اسلامی کلیدی‌ترین شعار انقلاب اسلامی

وی به شعار «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» در انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: استقلال، آزادی جمهوری اسلامی کلیدی‌ترین، اساسی‌ترین و برجسته‌ترین شعار انقلاب اسلامی ما بود؛ این شعار با استقلال آغاز می‌شد، استقلال زیر بنا و زیر ساخت تحقق شعارهای دیگر است و ملت ایران بدون استقلال نمی‌توانند در مسیر اسلام، جمهوری اسلامی، ولایت، امامت و آزادی گام بردارند بنابراین ابتدا باید استقلال معنا شود و تحقق واقعی پیدا کند.

آیت الله مبلغی گفت: اینکه مقام معظم رهبری بر استقلال همه جانبه ملت ایران تأکید و اصرار همیشگی دارند به خاطر نقش پایه‌ای و اساسی استقلال، برای تحقق آرمان‌های دیگر است چون اگر استقلال نباشد حتی اسلام تحقق پیدا نمی‌کند وآزادی به معنای صحیح، جامع و کامل و اسلامی آن تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه استقلال پنج حوزه استقلال دینی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی را به خود اختصاص می هد، تصریح کرد: استقلال دینی دو معنا می‌تواند داشته باشد، یک معنای آن را انقلاب نپذیرفته است و آن اینکه این ملت دینی غیر از دین جهان اسلام داشته باشد؛ انقلاب ما وصف اسلامی را پیدا کرد یعنی ما ملتزم به دین اسلام و امت اسلامی هستیم، ما برای این امت و معنا بخش به این امت هستیم و خوشبختانه هرچه به جلوتر حرکت می‌کنیم این بعد توجه انقلاب ما به اسلام به عنوان یک دین قوی و امت اسلامی بیشتر می‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: یک معنای دیگری برای استقلال دینی وجود دارد که انقلاب ما آن را نپذیرفته است؛ اینکه غربی‌ها بیایند بگویند ما اسلام را می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، نه اسلام را خودمان، علمای اسلامی و حوزه علمیه قم معنا می‌کند.

وی اظهارداشت: اسلامی که از سوی بیگانگانی که مطامع دنیوی و مادی همیشه برای آنها اصل است و معریف می‌شود آن جهت دار است و مقام معظم رهبری فرمودند ما نه تشییع انگلیسی را قبول نداریم و نه تسنن آمریکایی را، تشییع و تسنن داخل جهان اسلام برای انقلاب ما مبنا است.

استقلال فرهنگی به معنای نفی فرهنگ غیر مبتنی بر دین

آیت الله مبلغی در رابطه با استقلال فرهنگی افزود: استقلال فرهنگی به معنای نفی فرهنگ غیر مبتنی بر دین است، به معنای فرهنگ متمرکز در مادیت صرف است، انقلاب ما فرهنگ بی‌اعتنای به فلسفه به خلاقت انسان، خدا و بی‌اعتنا به معنویت را نمی‌پذیرد البته انقلاب ما همیشه با جهان تبادل فرهنگی را به عنوان یک فرهنگ قوی و نیرومند قبول دارد، انقلاب ما بر مشترکات فرهنگی، دینی و تبادل نیازهای مربوط به فرهنگ بشریت تأکید و تکیه دارد اما هیچ گاه انقلاب ما انحلال و انهدام در فرهنگ غربی را نمی‌پذیرد چون این دقیقاً برخلاف بعثت و آرمان‌های اسلامی است.

وی عنوان کرد: استقلال فرهنگی از اساسی‌ترین استقلال‌هایی است که باید نظام، مدیران فرهنگی، علمان، بزرگان، حوزه های علمیه و دانشگاه‌های ما برای معنا کردن انقلاب به معنای فرهنگی و استقلال فرهنگی در این انقلاب هرچه بیشتر تمرکز کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از حوزه‌های استقلال مربوط به جمهوری اسلامی را استقلال نظامی دانست و بیان کرد: استقلال نظامی یعنی نفی حضور مستشاران بیگانه و به ویژه ابر قدرت‌ها و استقلال نظامی یعنی اینکه ما برای خریدن سلاح های نظامی دستمان به غرب دراز نباشد.

رشد عالی و اساسی صنعت تولید صنعت نظامی در ایران

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که سلاح‌های خود را از غرب می‌خرند باید در چارچوب غرب عمل کنند و جزیی از سیاست‌های غرب قرار گیرند، گفت: ما سلاح‌های نظامی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و باید گفت صنعت تولید صنعت نظامی در ایران رشد عالی و اساسی داشته است و اینکه می‌بینید غربی‌ها مرتب علیه انقلاب ما و اخیرا آمریکا و سیاستداران جدید آمریکا با لحن و روش دیگری انقلاب اسلامی و ملت ما را تهدید می‌کنند به خاطر این است که ما جزیی از نظم نظامی غربی ها و استکبار نشده‌ایم.

آیت الله مبلغی تصریح کرد: استکبار می‌خواهد همه کشورها از حیث نظامی، سیاستگذای نظامی و حضور نظامی بخشی از آنها باشند به گونه‌ای که جزیی از آنها باشند و هر وقت خواستند داعش را ایجاد کنند و مبارزه سوری کنترل شده و در اختیار خودشان را علیه داعش با تأمین منافعشان دنبال کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشور ما از حیث نظامی مستقل است، خاطر نشان کرد: هم بنیه های نظامی و سیاست گذاری‌های نظامی ما دفاعی و برای دفاع از ملت است از این رو هم ابتکارات نظامی و هم حضور در منطقه بر اساس مبارزه تروریسم است اما عجیب است که آمریکا ملت ایران را تروریستم می‌خواند در حالی که خود آنها تروریسم را ایجاد کردند.

تقویت پنهان و آشکار آمریکا از تروریستم

وی با بیان اینکه آمریکا پنهان و آشکار تروریستم را تقویت و زمینه های ایجاد تروریسم را ایجاد و به آنها کمک های را می رساند، اظهارداشت: آمریکا از دولت‌هایی که تروریسم را تقویت می‌کنند، تقویت می‌کند حال آنها تروریست نیستند و ما که در برابر تروریست‌ها ایستاده‌ایم و خطر تروریسم را برای منطقه و بشریت دفع می‌کنیم ما تروریست هستیم؟! مشکل این است که ما در چارچوب نظمی که آنها قرار دارند، قرار نداریم.

آیت الله مبلغی افزود: استکبار می‌خواهد با ملت‌های منطقه هرگونه بازی که کردند انجام و هر مطامعی را که دارند از منافع آن ملت، مطامع خود را به دست بیاورند و ما حرف نزدیم، ابدا ما استقلال نظامی داریم و در برابر آنها می‌ایستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه رهبری این انقلاب یک شخصیت هوشمند متعالی، دقیق و دارای دقت ها و شجاعت‌های کافی در برابر این همه زورگویی‌ها، زورخواهی‌ها و مطامع خواهی‌ها ایستاده است و تنها نوری که در منطقه تلالو می‌کند نور جمهوری اسلامی ایران است و اینکه مقام معظم رهبری به شدت هرچه تمام تر نسبت به استقلال نظامی حساسیت دارند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تأکید بر یک حدود مستقل نظامی در برابر دشمنان به خاطر این است که اگر اندکی کوتاهی، تسامح و محافظه کاری شود این استقلال اساسی نظامی ما دستخوش بحران قرار می‌گیرد و آنگاه غربی‌ها به مطامع خود می‌رسند.

نقش اساسی و بنیانی استقلال اقتصادی در کشور

وی یکی دیگر از حوزه های استقلال انقلاب را استقلال اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد نقش اساسی و بنیانی دارد و اسلام در بحث اقتصاد بر دو محور اساسی تکیه می‌کند که خوشبختانه مسئولان استان لرستان، نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان همه بر یک محور تکیه کرده‌اند و آن این است که ما برای استان لرستان باید یک تلاش اقتصادی معنا دار و جدی را آغاز کنیم.

آیت الله مبلغی با بیان اینکه اسلام بر دو محور عمران و کار تکیه می‌کند، اظهارداشت: اگر عمران ایجاد شود کار ایجاد می‌شود و اگر کار ایجاد شود به عمران منتهی می‌شود بنابراین یک رابطه متقابل میان این دو برقرار است و استان لرستان نیز که استعداد تام و تمامی برای حرکت اقتصادی دارد.

وی افزود: ما سالیان سال در استان لرستان اندکی غفلت کرده‌ایم حال وقت آن است که نمایندگان مجلس و همه مسئولان این استان دست به دست هم دهند و اولویتشان را اقتصاد این مردم قرار دهند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از شعارهای این انقلاب استقلال اقتصادی است و روی پای خود ایستادن است بنابراین اقتصاد مقاومتی نیز یک پروژه کلان برای تحقق استقلال اقتصادی است.

وی بیان کرد: یکی از استقلال‌های جمهوری اسلامی ایران که به شدت هرچه تمام بر آن تأکید دارد استقلال سیاسی است به این معنا که ما سیاستی جدا از نظام سلطه و استکباری را دنبال می‌کنیم، ما درون این نظام هضم نمی‌شویم، ما جزیی از آنها و آلت دستی برای آنها نمی‌شویم بلکه فراتر یک راه پویا، اساسی و دعوت کننده به حق و ظلم ستیز را در منطقه دنبال می‌کنیم.

آیت الله مبلغی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جمله خوب و پر معنایی که در جنبه ‌ای مختلف قابل تحلیل است در ارتباط با یاوه گویی‌های ترامپ فرمودند، گفت: رهبری فرمود ترامپ کار ما را آسان کرده است، حقیقت این است که صدای سیاست های عقلانی جمهوری اسلامی ایران در فضای شلوغ رسانه‌های جهانی گم می‌شد و چه مقدار سخنان نادرست بر زبان جاری می‌کردند ولی امروزه که کسی آمده است و این منویات آمریکا را به گونه دیگری بر زبان جاری می‌کند، با روشی لخت و پوست کنده ارائه می‌کند، کار ما را آسان کرده است.

فراهم شدن زمینه‌های نگاه عقلانی به کشور جمهوری اسلامی

وی تصریح کرد: امروز زمینه‌های نگاه عقلانی بسیاری از کشورها به جمهوری اسلامی فراهم شده است و دستگاه دیپلماسی ما بر اساس این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند کار ما آسان شده است باید یک خط سیر دیپلماسی فعال قوی را دنبال کنند تا این زمینه فراهم شده برای توجه عقلانی به سیاست های جمهوری اسلامی و حق بودن این نظام را هرچه بیشتر برای جهانیان و دولت‌ها تبیین کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با استقلال علمی (تکیه کردن بر دانش‌ها) اظهارداشت: کدام کشور مانند جمهوری اسلامی براساس دانش‌ها حرکت ابتکار و ابداع را آغاز کرده است؟ غربی‌ها نمی‌خواهند ما متکی به علم خود باشیم بلکه می‌خواهند مصرف کننده باشیم و حاضرند هر مصرفی به هر گونه ای که بخواهیم مصرف کنیم را در اختیار ما بگذارند اما ما حاضریم گاهی مشکلاتی را تحمل کنیم تا دانش در جمهوری اسلامی به حرکت افتد و امروز نیز به حرکت افتاده است.

وی افزود: اگر بخواهیم لیستی از دانش های فعال شده و اساسی در جمهوری اسلامی را برشمریم یک لیست بلند و حیرت انگیز خواهد بود؛ ما ملت انقلابمان را پاس میداریم و وحدتمان را حفظ می‌کنیم.

آیت الله مبلغی عنوان کرد: ملت در هر شرایطی باید توجه کنند که پیام آور وحدت بریا جهان اسلام و بشریت هستیم و باید به خود افتخار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت همواره باید آن انسجام زمان انقلاب و آن رابطه گرم در 22 بهمن ها را تکرار و تداعی کند، بیان کرد: این ملت باید در خود آن روح محبت و انسجام اجتماعی و آن همیت اخلاقی را فی ما بین خود برقرار کند و مسئولان و کارگزاران، استانداری، و همه مجموعه روحانیت ما باید نقطه ارائه دهنده، تزریق کننده، تشویق کننده به محبت اجتماعی و وحدت میان مردم باشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها