رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۸۰ درصد شیر خام لرستان در گاوداری‌ های سنتی و روستایی تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با افتتاح پروژه گاوداری ۷۰۰۰ رأسی بهرام‌ آباد برای ۹۰۰ نفر شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، شغل ایجاد می‌شود.

۸۰ درصد شیر خام لرستان در گاوداری‌ های سنتی و روستایی تولید می‌شود

اسفندیار حسنی‌ مقدم اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد شیر خام استان در گاوداری‌های سنتی و روستایی تولید می‌شود، که با تکمیل پروژه گاوداری ۷۰۰۰ رأسی بهرام‌آباد ظرفیت گاوداری صنعتی در استان ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که گاوداری ۷۰۰۰ رأسی بهرام‌آباد یکی از پروژه‌هایی است که ذیل ستاد توسعه سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاوزی لرستان راه اندازی شده، عنوان کرد: همچنین ذیل این ستاد ده‌ها پروژه در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی، دامپروری، شیلات، زراعت، گلخانه و موارد دیگر کلنگ‌زنی شده است.

حسنی‌ مقدم تصریح کرد: با تکمیل این پروژه حدود ۷۰ هزار تُن شیرخام به تولید استان اضافه می‌شود، یعنی تولید شیر خام در گاوداری‌های صنعتی استان ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: همچنین ۱۳۰۰ تن گوشت تولیدی استان یعنی معادل پنج درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مبحث اشتغال‌ زایی در استان در این شرایط بحرانی، افزود: اشتغال‌زایی مستقیم پروژه گاوداری ۷۰۰۰ رأسی بهرام‌آباد ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم حدود ۶۰۰ نفر است.

حسنی‌ مقدم با اشاره به این‌که برای تکمیل این پروژه ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، عنوان کرد: این پروژه ظرف ۲۴ ماه و با تأمین اعتبار از طریق بخش خصوصی تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها