مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان:

خاموشی‌ برق در استان لرستان تا مرداد ماه ادامه دارد

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: روند قطعی برق در استان لرستان به احتمال زیاد تا بیستم مرداد ماه ادامه دارد.

خاموشی‌ برق در استان لرستان تا مرداد ماه ادامه دارد

فریدون خودنیا، در رابطه با گلایه شهروندان از عدم تطابق با قطع مکرربرق در استان با جداول اعلام شده از طرف شرکت توزیع برق لرستان اظهارداشت: از ابتدای خرداد ماه تاکنون به طور مرتب برنامه زمان بندی خاموشی‌ها در سایت شرکت توزیع برق و فضای مجازی منتشر شده است.

وی افزود: خطوطی که برق بیمارستان‌ها و پمپاژ آب را تامین می‌کند از لیست خاموشی‌ها خارج کرده‌ایم چرا که در بیمارستان‌ها با توجه به نیاز بیماران کرونایی به دستگاه اکسیژن قطع برق سبب به خطر افتادن جان بیماران می‌شود البته چون بیمارستان‌ها و پمپاژ آب سرچشمه از خط اصلی برق می‌گیرند مناطق اطرافشان نیز خاموشی ندارند که همین امر سبب اعتراض مردم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خاموشی‌های لرستان بیشتر از شهر تهران است عنوان کرد: در تهران به دلیل وجود صنایع بزرگ چنانچه تنها خاموشی در دو کارخانه اعمال شود مصرف به شدت پایین می‌آید و دیگر نیاز به اعمال خاموشی‌های خانگی نیست ولی در استان لرستان متاسفانه کارخانه‌ای وجود ندارد که با قطع برق آنها مصرف را کاهش بدهیم البته چند کارخانه موجود نیز در کاهش برق همکاری لازم را با شرکت توزیع برق دارند ولی این کاهش به اندازه کاهش مورد نظر شرکت توانیر نیست.

وی بیان کرد: در استان لرستان علی‌رغم استان‌های دیگر که کمبود برق را از طریق اعمال خاموشی‌ها در بخش صنعت و کشاورزی جبران می‌کنند برق صنایعی که مسکنی برای بیکاری استان و همچنین برق پمپاژها که منبع درآمد کشاورزان است را قطع نکردیم.

خودنیا با اشاره به تاثیر قطع بر اینترنت مورد نیاز دانش‌آموزان گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سطح شهرها و روستاها پراکنده هستند به طور یقین با قطع برق اینترنت آنها نیز قطع می‌شود که علت آن این است شرکت مخابرات تمهیدات لازم را برای برق اضطراری را در بسیاری از مناطق ندارد.

روند قطعی برق در استان به احتمال زیاد تا بیستم مرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد نیروگاه‌های افتتاح شده به اندازه نیاز مصرف نیست عنوان کرد: هم اکنون 12 هزارمگاوات بین مصرف و تولید برق اختلاف وجود دارد در همین راستا جهت تامین این میزان برق 12 نیروگاه هزار مگاواتی همچون نیروگاه اتمی بوشهر باید ساخته شود ولی احداث یک نیروگاه زمانبر و هزینه بر است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها