بانک امانات تجهیزات پزشکی در سلسله راه اندازی شد

رئیس جمعیت هلال احمر سلسله گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی با هدف کمک‌رسانی به بیماران نیازمند برای اولین بار در این شهرستان راه‌ اندازی شد.

بانک امانات تجهیزات پزشکی در سلسله راه اندازی شد

امیرمحمد یوسفوند، در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان سلسله اظهار داشت: با راه اندازی این بانک امانات، تاکنون سه کپسول اکسیژن، ۱۲ ویلچر و چهار تخت بستری به بیماران نیازمند شهرستان اهدا شده است.

وی افزود: از شهروندانی که تجهیزات پزشکی بدون استفاده دارند انتظار می رود با اهدای آنها به این بانک امانات، قدمی در راستای کمک به بازیابی سلامت سایر بیماران نیازمند شهرستان بردارند.

یوسفوند همچنین با اشاره به تشکیل مجمع خیرین در هلال احمر شهرستان عنوان کرد: ۱۳ کانون طرح دادرس نیز برای آموزش حدود ۵۰۰ دانش آموز تشکیل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر سلسله با بیان اینکه هدف طرح ملی دادرس، تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت می باشد افزود: در این طرح دانش آموزان آموزش هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ۱۶ خانه هلال در شهرستان طی سال گذشته عنوان کرد: خانه هلال یک شعبه کوچک جمعیت هلال احمر است و رویکرد آن ارائه خدمات به همه مناطق است که در این مراکز می توان با آموزش، مردم مناطق شهری و روستایی را برای خود امدادی و خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آنها کمک گرفت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها