۲۷ واحد صنعتی راکد لرستان به چرخه تولید بازگشت

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند امسال به چرخه تولید بازگشته‌اند.

۲۷ واحد صنعتی راکد لرستان به چرخه تولید بازگشت

بختیار رازانی افزود: صنایع بزرگی در لرستان وجود داشته است که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط تولید را بازسازی و نوسازی کنند و یا موفق به دستیابی به بازار فروش مناسب نشده اند که این دلایل باعث خروج آنها از چرخه تولید شده است.

وی گفت: تمام تلاش دولت در سال های اخیر فعال کردن صنایع بزرگ استان با اشتغالزایی بالا بوده و اکنون یکی از سیاست های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های استانی، فعال سازی واحدهای راکد و تعطیل است.

رازانی تصریح کرد: سال گذشته نیز با اهتمام همه دستگاه های اجرایی و اقتصادی و سازمان صمت لرستان ۳۹ واحد صنعتی راکد، مدت های زیادی پس از تعطیلی به چرخه تولید بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی لرستان تامین اعتبار به خصوص در بعد سرمایه در گردش، یا تامین مالی برای سرمایه های ثابت و نوسازی خطوط تولید بوده و مشکل برخی از این واحدهای راکد و تعطیل، با کمک سیستم قضایی حل شده است.

سرپرست صمت لرستان گفت: امسال واحدهای راکدی که دارای زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار بازگشتند.

رازانی اضافه کرد: لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحدهای صنعتی و ۳۰ درصد صنایع استان در آن وجود دارد و هم اکنون از یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی بیش از ۶۷ درصد با ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

وی تاکید کرد: اولویت اول لرستان، فعال کردن واحدهای خارج از چرخه تولید و اولویت دوم، افزایش تولید واحدهای فعال به ظرفیت اسمی خود است چراکه سرمایه گذاری این واحدها انجام شده است و زودتر می توانند به ظرفیت کامل تولید برسند.

رازانی گفت: مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته را با شعار اقتصادی نامگذاری کرده اند و اکنون که در تحریم یک جانبه و جنگ اقتصادی قرار داریم، واحدهای صنعتی و تولیدی پیشقراول این جنگ هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها