مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

۱۰هزار نفر ایثارگر لرستانی مشمول دریافت مسکن هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ۱۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری این استان مشمول دریافت مسکن‌ هستند که از این تعداد سه‌هزار نفر در اولویت قرار دارند.

۱۰هزار نفر ایثارگر لرستانی مشمول دریافت مسکن هستند

محمود زرین جویی در جریان سفر خدامراد کولیوند، مدیرکل مسکن و گلزارهای بنیادشهید و امور ایثارگران کشور به لرستان افزود: براساس تفاهم‌نامه اواخر مردادماه امسال بین سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران و استاندار لرستان، تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در استان مصوب شد.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: این سه هزار واحد باید تا پنج سال آینده احداث و به جامعه هدف تحویل شود.

زرین جویی همچنین افزود: ۹۰۰ مزار شهید در این استان تاکنون ساماندهی نشده که برای مرمت قبور این شهدا ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: استان در طول دفاع مقدس ۶ هزار و ۳۷۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که مزار پنج هزار و ۴۸۶ شهید تاکنون ساماندهی شده است و انتظار می رود اعتبار لازم برای ساماندهی مابقی مزارهای مطهر تخصیص داده شود.

به گفته زرین جویی امسال نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی قبور شهدای لرستان تخصیص داده شد.

مدیرکل مسکن و گلزارهای بنیادشهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه ایثارگران برای حفظ نظام از جان خود گذشتند اظهار داشت: احداث مسکن ایثارگران در لرستان نیازمند تامین زمین مناسب است.

خدامراد کولیوند افزود: لرستان ششمین استانی بود که تفاهم نامه مسکن در آن امضا شد که باید ترتیبی اتخاذ و این تفاهم نامه هرچه سریعتر در استان اجرایی شود.

وی همچنین بر لزوم ترمیم مزار مطهر شهدایی که در فاز یک گلزار استان قرار دادند تاکید کرد و گفت: سنگ مزار شهدا در اثر عوامل فرسایشی و به مرور زمان از بین می رود و نیازمند بازسازی و ترمیم است.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خاجیه خانم بصیری. همسر شهید هنوز بنیاد شهید استان لرستان وام مسکن بهاینجانب نداده آیا ک به کی وبه کجا روبیاورم مستجری بیچا ره ام کرده شمارا بخدا قسم جوابم را بدهید
    0

    موضوع مسکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها