۱۷ هزار بی‌سواد امسال در لرستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال ۱۷ هزار بی‌سواد در لرستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

۱۷ هزار بی‌سواد امسال در لرستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از خرم‌آباد ، هاشم دالوند شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: امسال 17 هزار بی‌سواد در لرستان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند و با تحقق این تعداد جایگاه استان لرستان از رتبه 29 به رتبه چهار ارتقا یافته و اقدام بسیار خوبی در این راستا است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: در لرستان طی چند سال گذشته 10 مرکز یادگیری فعالیت می‌کرد که توانستیم امسال با رای‌زنی‌ و تلاش‌های زیاد، این تعداد را از 10 مرکز به 14 مرکز افزایش دهیم؛ طبق سیاست‌های نهضت سوادآموزی، تلاش داریم که تعداد مراکز سوادآموزی را افزایش دهیم و فعالیت‌ها را در این مراکز به صورت منسجم انجام دهیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته سوادآموزی عنوان کرد: در این هفته 19 برنامه مختلف تدوین شده که از جمله آن‌ها می‌توان به غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای سوادآموزی را نام برد.

دریکوند مدیرکل آموزش و پروش لرستان نیز با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اظهار داشت: هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی دست که به فرمان امام خمینی(ره) ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه 83 درصد افراد بالای 6 سال در لرستان باسواد هستند، عنوان کرد: درصد باسوادی در بین جامعه هدف سوادآموزی 92.6 درصد است و شهرستان خرم‌آباد با 95.3 درصد بالاترین درصد باسوادی و شهرستان دوره چگنی با 86.7 درصد کمترین درصد باسوادی را در لرستان دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه 31 هزار نفر از جامعه هدف باسوادی در لرستان مرد ک 54 هزار نفر آن‌ها زن هستند، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با نهضت سوادآموزی امسال باید 17 هزار و 500 نفر در لرستان باسواد شوند.

دریکوند تصریح کرد: تاکنون 97 درصد از این تعداد که 17هزار نفر را تشکیل می‌دهند تحقق یافته و این در حالی است که 14 مرکز یادگیری روستایی در سطح لرستان فعال است که در این‌ مراکز به موضوعات سوادآموزی و آموزش مهارت‌های فنی و زندگی پرداخته می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها