چگونگی کنترل ویروس کرونا در خرم آباد

رئیس مرکز بهداشت خرم آباد گفت : با شروع غربالگری بیماری ویروس کرونا، بصورت تلفنی موارد مشکوک را شناسایی و به مراکز بیمارستانی ارجاع دادند که در این راستا ۹۸ درصد مردم خرم آباد مورد غربالگری قرار گرفتند.

چگونگی کنترل ویروس کرونا در خرم آباد

مهرداد حسین پور، با اشاره به چگونگی راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی کووید ۱۹، تصریح کرد: راه اندازی آزمایشگاه رفرانس کووید ۱۹در شهرستان خرم آباد با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.

وی بیان کرد: با اعزام برای آموزش کارشناسان علوم آزمایشگاهی خود به مؤسسه انستیتو پاستور گام‌های موثری را طی دو هفته در اسفند ماه برای راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی برداشتیم.

رئیس مرکز بهداشت خرم آباد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته در زاغه و بیرانشهر اظهار کرد : راه اندازی مراکز غربالگری ویروس کرونا موسوم به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته ابتدا ۲ مرکز در خرم آباد را تاسیس نمودیم که در زمان کوتاهی به ۴ مرکز ارتقا یافت که با تدابیر صورت گرفته این مراکز در چهار نقطه اساسی شهر خرم آباد قرار دارند و همچنان به ارائه سرویس ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد : دو مرکز غربالگری ۲۴ ساعته در زاغه و بیرانشهر نیز هم اکنون در حال ارائه خدمت می باشند که این مراکز باحضور پزشک، و امکانات آزمایشگاهی، واحد مبارزه با بیماری ها، واحد بهداشت محیط و با در اختیار داشتن تجهیزات تشخیصی و آزمایشگاهی شناسایی بیماری کووید ۱۹ هم اکنون برپا هستند.

رئیس مرکز بهداشت خرم آباد گفت : گند زدایی و ضدعفونی معابر را با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان، و سازمان بسیج و نیروهای بهداشت محیط شهرستان خرم آباد انجام داده ایم که مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز نگهداری و بهبودی معتادین، و نظارت بر گند زدایی سایر ارگانها را پوشش داده ایم که در راس نیز انجام بازرسی های مستمر از اماکن پر خطر و نظارت و پلمپ اماکنی که رعایت پرو تکل های بهداشتی را مد نظر نداشته اند را هموآره در دستور کار خود داشته ایم و با کمک نیروی انتظامی استان لرستان، سازمان صمت، و تعزیرات حکومتی همکاری بین بخشی گسترده ای را ایجاد کرده‌ایم که مثمر ثمر بوده است.

حسین پور، افزود :۹۵درصد نیروهای مرکز بهداشت بصورت مستقیم در حال مبارزه با کووید ۱۹ هستند که علاوه بر وظائف محوله و چندگانه توانایی های خود را در این عرصه به خوبی نشان داده اند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت خرم آباد نیز با تشریح تدابیر اجرایی برای حال و آینده مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: آموزش همگانی مردم جهت رعایت همه جانبه فاصله اجتماعی، استفاده از اقلام محافظتی از قبیل ماسک و دستکش، شتشوی مدام دستها و پرهیز از تجمعات مانند مراسم های عروسی و عزا در این مدت مد نظر ما بوده و همواره آموزش ها از طریق رسانه ها، تلویزیون های تبلیغاتی سطح شهر، تهیه پوستر و نصب بنر برای عموم تبیین شده است.

مهدی غیبی افزود: در کنار فعالیت های اقتصادی و اجتماعی که رگ حیاتی جامعه هستند باید تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا مقطعی و کوتاه مدت نیست و مردم فهیم خرم آباد مثل همیشه هوشمندانه عمل کرده اند و باید با رعایت اصول بهداشتی همچنان در برابر بیماری کووید ۱۹ بایستند تا ما شاهد کاهش و غلبه و پیروزی بر ویروس کرونا باشیم.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها