بهره مندی ۷۵۰ روستای لرستان از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۷۵۰ روستای استان تا پایان امسال از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

بهره مندی ۷۵۰ روستای لرستان از اینترنت پرسرعت

شهاب حیدری، اظهار کرد: برای توسعه ارتباطات مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال در تمامی مناطق استان، سه برنامه شامل شبکه تلفن همراه، شبکه فیبر نوری و شبکه اینترنت پرسرعت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در پروژه توسعه شبکه فیبر نوری تحت عنوان تار، ۲۱۰ کیلومتر فیبر در سطح استان در حال اجرا می‌باشد و در نتیجه اجرای این پروژه می‌توان به بهره‌مندی ۲هزار و ۳۳۴ روستای این استان از خطوط تلفن ثابت اشاره کرد که در این زمینه شاهد رشد بیش از ۸۲ درصدی تلفن ثابت در روستاها بوده‌ایم.

حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش تلفن همراه در سطح استان گفت: در پروژه توسعه شبکه تلفن روستایی، احداث ۱۶ سایت جدید ارتباطی در دستور کار قرارگرفته که از این تعداد ۱۲ سایت به بهره‌برداری رسیده و چهار مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: در این زمینه ۲ هزار و ۵۷۸ روستا از مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ روستای لرستان بهره مندی کاملی از شبکه‌های ارتباطی دارند که ضریب این خدمت پوشش ۹۱ درصدی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: پروژه تامین اینترنت پرسرعت در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده که با اجرای فاز اول یکهزار و ۲۴۵ روستای استان از این سرویس بهره‌مند شده‌اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ۷۵۰ روستای دیگر نیز از این خدمت برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: در این زمینه تکنولوژی ۳۶ سایت ارتباطی ارتقا داده شده که علاوه بر افزایش سطح کیفیت ارتباطی، آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی، پایدار نگه‌داشتن زیرساخت‌های ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی حاصل شده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها