پیش بینی خرید ۳۶۰ هزار تن گندم مازاد در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که در لرستان ۳۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنیم.

پیش بینی خرید ۳۶۰ هزار تن گندم مازاد در لرستان

حجت‌الله بیرانوند افزود: مطالبات کشاورزان در سال گذشته پرداخت‌شده و امسال نیز با توجه به قیمت اعلام‌شده از سوی دولت هر کیلوگرم گندم را با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ظرفیت‌های استانداردسازی ذخیره مناسب گندم در لرستان وجود دارد.

در لرستان حدود ۸۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی استاندارد وجود دارد و ما می‌توانیم به‌مدت یک سال محصولات را نگهداری کنیم.

وی بیان کرد: بیشترین دغدغه ما این است که کشاورزان این استان به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تصریح کرد: برای جلوگیری از اختلاط گندم سال قبل با گندم تولید جدید و برای کمک کشاورزان گندم بذری و مازاد بر نیاز کشاورزان که از سال قبل مانده‌بود را امسال با قیمت سال جاری خریداری کردیم و این روند تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: امسال ۲۶ مرکز اصلی خرید گندم در این استان پیش‌بینی شده‌است و اگر مکانی برای دپوی موقت و نگهداری گندم به‌شرط وجود زیرساخت‌ها باشد، هیچ محدودیتی را برای فعالیت مراکز فرعی نداریم.

بیرانوند عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همه مراکز خرید گندم لرستان برای پیشگیری از شیوع کرونا ابلاغ‌شده و ملزومات آن نیز از قبل در مراکز دولتی و تحت مدیریت خودمان انجام شده‌است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها