زندان‌های استان قم به مدارس سوادآموزی تبدیل شدند

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: نگاه به زندانی در زندان‌های استان قم همراه با کرامت است، زندان‌های استان به مدارس سوادآموزی، اشتغال و تعلیم قرآن و نماز تبدیل شدند و نمازهای جماعت در زندان‌های قم اقامه می‌شوند.

زندان‌های استان قم به مدارس سوادآموزی تبدیل شدند

حجت‌الاسلام سید علی تهامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: با کمک‌های مردم تعدادی از زندانیان در جشن گلریزان آزاد می‌شوند، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک سوم جمعیت زندانیان استان قم شامل عفو مقام معظم رهبری برای بخشش یا تخفیف در مجازات خود شدند.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه زندان بانی اسلامی یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: بزرگ‌ترین تفاوت این نوع از زندان بانی با زندان بانی‌های دیگر در دنیا، نگاه به زندان، زندانی، زندان بان و مجازات است.

تهامی با بیان اینکه امروز زندان بان‌ها مسلط به علوم روان شناسی شدند، گفت: زندان بان ها دارای تحصیلات عالی مرتبط با فعالیت خود هستند و رشته علوم زندان بانی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: راه حل برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد حضور مردم است، این زندانیان به دلیل اینکه شاکی خصوصی دارند شامل عفو نمی‌شوند و باید رضایت شاکیان آن‌ها برای آزادی این زندانیان گرفته شود.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: سال گذشته جشن گلریزان برای زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد و ماه مبارک رمضان در استان قم شاهد آزادی جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان بودیم و امیدوار هستیم که تعداد این زندانیان آزادشده در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به زندانی در زندان‌های استان قم همراه با کرامت است، زندان‌های استان به مدارس سوادآموزی، اشتغال و تعلیم قرآن و نماز تبدیل شدند و نمازهای جماعت در زندان‌های قم اقامه می‌شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها