افتتاح ۲ مرکز مشاوره تخصصی در قم/ ۳ مکان برای ملاقات کودکان طلاق در سال۹۵ راه اندازی شد

 آخرین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری با حضور احد جمالی معاون استاندار قم و معصومه ظهیری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، نمایندگان دادگستری، بهزیستی، زندان‌ها و آموزش‌وپرورش برگزار شد، به جمع‌بندی فعالیت این سازمان‌ها در سال 95 و اقدامات انجام‌شده پرداختند.

افتتاح ۲ مرکز مشاوره تخصصی در قم/ ۳ مکان برای ملاقات کودکان طلاق در سال۹۵ راه اندازی شد

معاون استاندار قم با اشاره به آمارهای ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور و استان اظهار داشت: باید دولت‌مردان به شهر قم نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با توجه به رشد صعودی جمعیت آن برای قم بودجه در نظر بگیرند.

جمالی بابیان اینکه بیشترین بودجه‌ها به آموزش‌وپرورش تعلق می‌گیرد، افزود: باید آموزش مبانی اخلاقی از سنین پایین موردتوجه قرار بگیرد.

ظهیری در این جلسه از برنامه‌ریزی 2 طرح مهم و اجرایی شدن یکی از طرح‌ها در استان خبر داد و بیان کرد: طرح توانمندی مدیران زن استان که با حضور 10 عضو از اعضای شورای شهر اراک به‌عنوان مهمان با اساتید برتر ملی در بالاترین سطح برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم طرح تاب آور اجتماعی با موضوع زنان را در مرحله اجرایی شدن دانست و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه الزهرا(س) در حال پیگیری و ارزیابی است و در سال 96 آغاز می‌شود و 3000 هزار زن تحت آموزش‌های ویژه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های توان‌افزایی قرار می‌گیرند.

سعید کاویانی در این جلسه از افتتاح دو مرکز داوری و مشاوره تخصصی در استان قم خبر داد و افزود: نخستین مرکز مشاور و داوری در میدان روح‌الله و دومین مرکز در خیابان جواد ائمه(ع) افتتاح می‌شود.

مدیر پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با ابراز امیدواری از کاهش آمار طلاق بعد از بهره‌برداری از این دو مرکز تخصصی خاطرنشان کرد: بعد از 2 سال تلاش و پیگیری توانسته‌ایم بعد از 30 سال مباحث مشاوره‌ای و داوری را به‌صورت کامل و تخصصی به شهروندان قمی ارائه دهیم.

وی همچنین از راه‌اندازی 3 مکان برای ملاقات بچه‌های طلاق در استان قم خبر داد و عنوان کرد: آذر، نیروگاه و یزدانشهر 3 منطقه‌ای است که برای ملاقات والدین با فرزندان خود توسط دادگستری در نظر گرفته‌شده و در این ملاقات دو نیرو از بهزیستی و یک نیرو با لباس شخصی از طرف کلانتری حضور خواهد داشت.

اشرف مرتمی مشاور بانوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم هم از آموزش 13 هزار دانش‌آموز و اولیای آن‌ها با موضوع شناخت و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در هر مرکزی که این آموزش‌ها ارائه داده‌شده است، معلمان و دبیران مجموعه هم تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

وی از احراز مقام اول استان قم در کل کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: همکاری بهزیستی و مرکز بهداشت با آموزش‌وپرورش در سال گذشته بسیار نزدیک و قابل‌تقدیر است و امیدواریم در سال آینده با توجه به جامعه آماری گسترده بتوانیم از بودجه کافی برخوردار شویم.

مریم علیشیری معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قم نیز در این جلسه به ارائه آمار فعالیت‌های این سازمان پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کارگروه زنان و خانواده بخش کودکان را به ما واگذار کرده ما کودکان کار و خیابان و بی‌سرپرست و نیازمند با گروه سنی صفر تا 18 سال را موردبررسی قرار دادیم.

وی از ساماندهی 305 کودک خیابانی خبر داد و گفت: ما در سامان‌دهی کودکان با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم و دید خیرین بیشتر به کودکان یتیم بوده و باید در این زمینه کارهای فرهنگی گسترده‌ای در سطح استان انجام گیرد تا بتوانیم با ارائه خدمات بیشتر به بحث آموزش کودکان از تحصیل بازمانده هم رسیدگی کنیم.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قم، پیشگیری از کودک‌آزاری در مناطق آسیب‌دیده را از اولویت‌های کاری این سازمان دانست و افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی درباره حقوق کودکان که هزار نسخه بوده در مناطق آسیب‌خیز و آموزش به والدین و کودکان کارهایی بوده است که انجام‌شده است.

در پایان این جلسه جمالی با تأکید بر بررسی و آسیب‌شناسی درست فعالیت این سازمان‌ها در سال گذشته اظهار داشت: باید با آسیب‌شناسی درست اشکالات کاری طرح‌های اجراشده برطرف شود تا بتوانیم با هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها آمار این آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و باعث حرکت سالم جامعه به‌سوی آینده باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها