کسانی که برای نجات جان مردم از آب و آتش خود ‌را به خطر بیندازند‌ پاداش شهید را دارند‌

کسانی که برای نجات جان مردم از آب و آتش خود ‌را به خطر بیندازند‌ پاداش شهید را دارند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امشب در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو و شهدای مظلوم بحرین که با حضور مراجع و علما در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس روایت‌هایی که در منابع شیعه و سنی به آن اشاره شده کسانی که برای نجات جان مردم از آب و آتش جان خود را به خطر بیندازند، هر چند در این راه کشته نیز نشوند نزد خدا ثواب و پاداش شهید را دارند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: کسانی که در راه خداوند به شهادت می‌رسند، حیات برزخی دارند، اما این حیات ویژه و خاص است و با حیاتی که بقیه انسان‌ها پس از مرگ دارند، تفاوت‌های فراوانی دارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه در اسلام بر زندگی، حیات و خدمت و آرامش تاکید شده است، گفت: امام خمینی (ره) وقتی جوانان به محضر او می‌آمدند و می‌خواستند برای شهادتشان دعا کند، می‌فرمود من برای شما دعا می‌کنم زنده باشید و به مردم خدمت کنید.

رفیعی تصریح کرد: برخی از مواقع زمینه برخی از مرگ و میرها و حوادث را بی احتیاطی‌های ما فراهم می‌کند و هر چند آن شخصی که در حادثه اخیر رفته آتش را خاموش کند و در میان آتش ذوب شده مقام و جایگاه شهید را دارد.

وی با اشاره به لزوم ایمنی در کارها گفت: اسلام به احتیاط در امور و اینکه ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود به گونه ای نباشد که شاهد این حوادث باشیم، به شدت توصیه می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: باید نظم و احتیاط مراعات شود، چرا که بنای اسلام همواره بر این است که انسان‌ها زنده باشند و با آرامش زندگی کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها