راه‌های امدادرسانی به برخی مراکز اصلی قم مسدود است

راه‌های امدادرسانی به برخی مراکز اصلی قم مسدود است

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی فراهانی عصر امروز در نشست کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم که به‌منظور بررسی ایمنی بازار بزرگ، تیمچه فرش و مجتمع‌های تجاری در تیمچه فرش قم برگزار شد، با تأکید بر طراحی اصولی اماکن عمومی در شهر اظهار داشت: مسیرهای ورودی به بازار بزرگ، تیمچه و اکثر مراکز تجاری در قم مسدود است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اعلام 312 اعزام در 10 ماه سال جاری به محدود بازار و تیمچه افزود: در تمام این اعزام‌ها ما با بیماران بدحالی روبه‌رو بودیم که نه ماشین اورژانس می‌توانست وارد محدود بازار و تیمچه بشود و نه به علت سد معبرهای بین راه ما می‌توانستیم راحت بیمار را به‌وسیله برانکارد به مراکز اورژانس انتقال بدهیم.

وی بابیان نارضایتی از اجرای طرح ترافیکی و ایمنی اطراف حرم مطهر گفت: در مورد پاساژهای اطراف حرم به علت طرح‌های در حال اجرا ، برای اورژانس و آتش‌نشانی هم طرح ممنوعیت تردد گذاشته‌اند و ما به‌هیچ‌عنوان اجازه ورود به این منطقه را نداریم.

فراهانی با اشاره به لزوم اصلاح طرح مترو وپارگینگ طبقاتی زائر تصریح کرد: مترو و پارکینگ طبقاتی زائر باید اصلاح شود و ورودی‌های مشخصی برای آتش‌نشانی وامداد برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه مشکلات پارکینگ طبقاتی زائر در خدمات‌رسانی در حوزه درمان با مشکلاتی روبروست گفت: ارتفاع پارکینگ زائر اجازه ورود آمبولانس به طبقات بالای پارکینگ را نمی‌دهد و همچنین شیب تند رمپ‌ها نیز امکان حمل دستی بیمار به‌وسیله برانکارد را نمی‌دهد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اعلام تعداد مأموریت‌های امدادی در شهر خاطرنشان کرد: روزانه 250 مأموریت در قم توسط نیروهای امدادی در حال انجام است که حداقل در50 مورد از این مأموریت‌ها با مشکلات ورود به محل حادثه روبه‌رو هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها