هنوز آبی به دریاچه نمک ‌استان قم‌ اختصاص داده نشده است

هنوز آبی به دریاچه نمک ‌استان قم‌ اختصاص داده نشده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید رحمان دانیالی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست اظهار داشت: بحران دریاچه نمک متأسفانه بحران مغفولی است که در سال‌های اخیر شاهد روند رو به رشد تعداد روزهای دارای گردوغبار بوده‌ایم که این واقعاً زیبنده شهر کریمه اهل‌بیت(ع) نیست.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با اشاره به سه اتفاق خوبی که در عرصه محیط‌زیست کشور افتاده است افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری از بزرگ‌ترین نقاط قوت در عرصه محیط‌زیست است که مسیر حرکت درست را برای فعالان در این عرصه روشن و مشخص کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی دین، فرهنگ و محیط‌زیست بیان کرد: دومین همایش بین‌المللی دین، فرهنگ و محیط‌زیست باهمت علمای دینی و فضلای استان قم در مرکز کشور شکل گرفت و ما پیشنهاد دبیری همایش اسلام و محیط‌زیست را در استان قم داده‌ایم.

دانیالی با اعلام برنامه‌های در حال اجرای این اداره کل گفت: یکی از خواسته‌هایی که با جدیت در حال پیگیری آن بوده ایم بحث آموزش در عرصه‌های مختلف است که با آموزش‌وپرورش از سویی و حوزه علما و مبلغین دینی نسبت به اطلاع‌رسانی شفاف محیط‌زیست و ابلاغ بیانات شیرین اسلامی درباره محیط‌زیست از سوی دیگر در حال مذاکره هستیم و امیدواریم که به سرانجام خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که سازمان محیط‌زیست کشور در شرف انجام آن است عقد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه خواهران است که به‌واسطه حضور خانم ابتکار در حال پیگیری و رسیدگی است.

مدیرکل محیط‌زیست استان قم با اعلام عملیاتی نشدن حق آبه های زیست‌محیطی استان قم گفت: علیرغم ابلاغ توسط وزیر نیرو، هنوز آبی به دریاچه نمک که اثرگذاری 90 درصدی آن بر استان قم بوده ریخته نشده است.

وی با اشاره به برگزاری هفته پاک و توجه به آلودگی هوای شهر کریمه اهل‌بیت (س) عنوان کرد: متأسفانه به علت عدم توجه به بعضی مسائل زیست‌محیطی و شاید به علت عدم توجه به شأن شهر کریمه اهل‌بیت کمک به استقرار بعضی از واحدهای صنعتی در حال شکل‌گیری است، که این صنایع دیر یا زود بر کیفیت هوا و آب‌وخاک تأثیرات منفی زیادی خواهد داشت که تبعات زیست‌محیطی زیاد آن غیرقابل‌جبران است.

دانیالی با ابراز تأسف از صدور مجوزهای غیرقانونی در شهر قم خاطرنشان کرد: از نمونه‌های عینی این واحدها، واحدهای هیدروکربنی است که در هفته گذشته یکی از آن‌ها در شهرک شکوهیه آتش گرفت. از نمونه دیگر این واحدها ذوب سرب و استحصال سرب از باتری‌های فرسوده است که می‌تواند منجر به تبعات زیست‌محیطی دوچندانی شود که امیدواریم بتوانیم قدم‌های مفید و مثمر ثمری برای آن برداریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها