عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه:

از طرح‌ های هیجانی و بدون عقبه فکری پرهیز کنید

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: باید طرح‌هایی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و از طرح های بدون عقبه فکری و هیجانی پرهیز گردد.

از طرح‌ های هیجانی و بدون عقبه فکری پرهیز کنید

آیت الله حسینی بوشهری، در نشست با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور عنوان کرد: در عصر حاضر مسئولیتی که به شما سپرده شده مسئولیتی بسیار خطیر است. جامعه ای به کمال مطلوب می رسد که در آن کانون خانواده با محوریت زن و با مدیریت زن متدین به دین اسلام اداره گردد.

وی بیان کرد: هرکس به مقدار کمی هم با آموزه‌های اسلام آشنایی داشته باشد می‌داند که با بعثت پیامبر مکرم اسلام چه منزلت و شأن والایی به زن داده شد؛ فضای آن روز یک فضای دردناک بود که به جاهلیت اولی از آن یاد می شود.

امام جمعه قم، شیوه برخورد پیامبر اکرم با حضرت فاطمه زهرا (س) را مظهر والا بودن مقام زن نزد دین مبین اسلام دانست و گفت: درست است که حضرت زهرا (س) فرزند پیامبر اکرم بوده اند اما چنین شیوه برخوردی با دختر و زن در آن زمان و تا قبل از بعثت خاتم النبیین وجود نداشت.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: زن مسلمان زنی است که حافظ عفاف و حجاب خود است و کانونی که او در آن حضور دارد خانواده است تا برای آینده جامعه اسلامی فرزندان صالحی را تربیت نماید.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی که خانواده تحت الشعاع آن قرار می گیرد افزود: در عصر حاضر محبت به فرزندان در حال کاهش است و این عدم محبت موجب عدم وابستگی آنان به نهاد خانواده می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: باید قوانین و برنامه‌های اجرایی با ابتکارات و خلاقیت هایی به سمت و سویی برود که فرهنگ جامعه ما در جهت تعالی دینی بازسازی شود.

وی گفت: نباید فقط عامرانه و از سر نهی از جامعه بخواهیم راه دین را بروند؛ این کار نیازمند دعوت، تبیین و روشنگری تدریجی در نشان دادن چهره زیبای اسلام و نقد فرهنگ غرب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، اظهار کرد: باید ره آورد فرهنگ غرب در جامعه مورد نقد و بررسی قرار گیرد؛ مسائلی همچون سقط جنین و تحدید جمعیت از مسائل جدی و کلیدی هستند که باید به آسیب های ناشی از آن ها بیش از پیش پرداخته شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از کانون خانواده عنوان کرد: آنچه در هر کشوری مظهر قدرت است علاوه بر قدرت نظامی، وجود نیروی انسانی است؛ در جامعه اسلامی خانواده محل تولید و تربیت نیروی انسانی است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: باید طرح هایی در نظر گرفته شود که قابلیت اجرایی داشته باشد و از طرح های بدون عقبه فکری و هیجانی پرهیز گردد.

وی جایگاه معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: این جایگاه به دلیل اهمیتی که در عصر حاضر دارد می تواند از چند وزارت خانه نیز مهمتر باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ح
    0

    مگه هنوز زنده اید

  • عل
    0

    معلول رو میگید علت رو هم بگید که بسیاری از این مسایل ریشه در مسایل اقتصادی داره که متاسفانه به راه حلهای آن توجهی نمیشه؟!!!

  • قلندر واقعی
    0

    لعنت خدا بر جد آباد کسانی که واکسن نمی زنند برید واکسن بزنید وگرنه قاتل زنجیره ای هستین تازه از نظر جنسی هم توپ توپ میشینن جدی میگم فکر کردی دروغ میگم زرررشک

  • متفاوت
    0

    شورای عالی !!!!!همه فکرشون روی طرح های سود اور!!!!کاش یک کم روی قول وتعهد ها گوشزد میکردید.همه بلاها ومشکلات ازنادیده گرفتن قول وتعهدها شروع میشودنه.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها