گمرکات اختصاصی در قم راه اندازی می‌شود

مدیرکل گمرکات قم گفت: در راستای تحقق راهبرد جهش تولید، گمرکات اختصاصی(انبار اختصاصی) در واحدهای صنعتی که ظرفیت اجرای این طرح را دارد، ایجاد می‌شود.

گمرکات اختصاصی در قم راه اندازی می‌شود

اسفندیار دریکوندی روز جهارشنبه بیان کرد: اختیار ایجاد گمرکات اختصاصی در واحدهای صنعتی دارای شرایط به اداره کل گمرکات قم واگذار شده است و ما آماده همکاری با فعالان اقتصادی استان برای اجرای هرچه سریعتر این طرح مهم هستیم.

وی افزود: ایجاد گمرکات اختصاصی در واحدهای متقاضی ضمن اینکه باعث کاهش هزینه های مختلف می‌شود از این حیث که کالا در محل شرکت و در دسترس تولید قرار دارد کمک شایانی به واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: مدیران شرکت‌های بزرگ استان را تشویق می‌کنیم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند و علاوه بر کاهش هزینه های نقل و انتقال کالا، سرعت فرآیند تجارت خود را افزایش دهند.

مدیرکل گمرکات قم گفت: هم اکنون دو واحد صنعتی در استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند و چند واحد تولیدی نیز درخواست ایجاد گمرک اختصاصی در محل شرکت را نموده‌اند که در حال انجام مراحل نهایی است.

دریکوندی گفت: اداره کل گمرکات قم به دنبال گسترش هرچه بیشتر اجرای این طرح با ایجاد آمادگی های لازم در میان فعالان اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: در این طرح کالاها بدون اینکه به گمرکات استان وارد شود وارد گمرکات اختصاصی واحدهای تولیدی می‌شود که از هر حیث مناسب است.

دریکوندی ادامه داد: طرح فوق باعث می شود از حجم مراحل اداری مرتبط با ترخیص کالاها نسبت به روش های معمول تاحد زیادی کاسته می‌شود و بسیار مقرون به صرفه است.

حجم صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان در این مدت ۸۲ میلیون۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

در همین رابطه کالاهایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه نیز به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.

همچنین در بخش واردات در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

این کالاها از کشورهایی همچون چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها