معاون استاندار قم:

موانع پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان قم برطرف شد

معاون استاندار قم از پرداخت تسهیلات رونق صادرات به صادرکنندگان قمی و رفع موانع بانکی در این زمینه خبر داد.

موانع پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکنندگان قم برطرف شد

مهرداد غضنفری ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم هم‌افزایی و تلاش برای رفع موانع صادرات اظهار داشت: یک مانعی برای دریافت تسهیلات توسط صادرکنندگان ایجاد شده بود که این موضوع لغو شده و بانک‌ها می‌توانند تسهیلات لازم را پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تاکید براینکه صادرات پیشران حوزه اقتصاد است تصریح کرد: وضعیت صادرات در سال 99 بیشتر از نظر ارزشی مد نظر بود که تاکنون از مبدا تولید یعنی متعلق به قم، چه از استان قم یا سایر استان ها صادر شود 120 میلیون دلار بوده اما صادرات خاص گمرک استان 80 میلیون دلار بود که باید این فاصله موشکافانه بررسی شود.

وی با بیان اینکه اگردر فرایند صادرات مشکلی وجود دارد باید در اسرع وقت رفع شود ادامه داد: شایسته نیست صادرات استان از استان دیگری یا مبدا دیگری خارج شود.

غضنفری بااشاره به اینکه وضعیت بخش‌ها باید مشخص شود که کدام بخش اقتصادی به تعهدات خود عمل نکرده و برای رفع مشکلات تلاش شود افزود: در شرایط کرونایی در صادرات با مشکل مواجه بودیم اما باید در حد توان این فاصله با سال گذشته کم شود.

به گفته معاون استاندار قم، برخی محصولات مثل فرش، کفش و سوهان قم خاص است اما هنوز آمار کشوری اعلام نشده که رتبه قم مشخص شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها