زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی سه نکته مهم برای فرآیند حوزه بین‌الملل است

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه فراتر از زبان آشنایی با معارف اسلامی است گفت: زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی سه نکته مهم برای فرآیند حوزه بین‌الملل است.

زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی سه نکته مهم برای فرآیند حوزه بین‌الملل است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قمی در همایش حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن ساز که صبح امروز در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: نفس برگزاری این همایش نشان از تحولی در این زمینه دارد اما امروزه شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم ضرورت حضور منجی را تأیید می‌کند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: در تفکر یک قرن گذشته علم، فنّاوری و فناوری می‌تواند جامعه بشری را به سعادت برساند اما به هراندازه این سه مورد پیشرفت کرد در مقابل آن جنایت نیز پیشرفت داشته است.

وی گفت: امروزه بشر به دنبال منجی است اما مراکز پژوهشی هم نسبت به آن احساس نیاز می‌کنند و حتی فلسفه‌های عقل‌گرا و تجربی نیز به بن‌بست رسیده‌اند.

قمی بیان کرد: در شرایط امروز یک تمدنی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی شکل‌گرفته و توانسته توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رساند.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در مورد اقدامات اخیر ترامپ، عنوان کرد: در تصمیم اخیر ترامپ همه ایستادگی کردند و نشانگر این است که وی چقدر منزوی است و جهان بدون ترامپ آرامش بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: امروزه سرمایه دیگری که ما از آن بهره می‌بریم وجود رهبری است که بین‌المللی می‌اندیشد و رهبری می‌کند، بسیاری از کشورها غبطه می‌خورند که چرا چنین رهبری را در کشور خود ندارند.

قمی با بیان اینکه زمینه‌ها برای کار و فعالیت ما در عرصه بین‌الملل فراهم است، بیان کرد: مکتب اسلام که یک غنا ذاتی دارد و در عرصه بین‌الملل حرف‌ها برای گفتن دارد و برای تمام مشکلات راه‌حلی را ارائه داده است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروزه دنیا نیازمند عدالت است، گفت: علما و مبلغان گذشته که در عرصه بین‌الملل منشأ خدمات بوده‌اند را باید شناخت و از تجربیات بین‌الملل آن‌ها استفاده کرده و به آن عمل کرد.

وی با انتقاد از اعتنا بیش‌ از حد به زبان انگلیسی اظهار داشت: متأسفانه آمار نشان می‌دهد که 95 درصد کسانی که زبان یاد می‌گیرد انگلیسی است و سایر زبان‌ها توجهی نمی‌شود.

قمی با بیان اینکه فراتر از زبان آشنایی با معارف اسلامی است، تصریح کرد: زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی سه نکته مهم برای فرآیند حوزه بین‌الملل است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها