۵۰ درصد تست‌های کرونا در قم مثبت می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این آمار در اوایل خرداد تنها ۱۵ درصد بوده که با توجه به قدرت سرایت بسیار زیاد ویروس، وضعیت شیوع کرونا در قم نگران‌کننده است.

۵۰ درصد تست‌های کرونا در قم مثبت می‌شود

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در چهل و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان در سالن کرامت استانداری قم، بابیان اینکه هم‌اکنون ۳۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: با توجه به روند فعلی ابتلا پیش‌بینی می‌شود این آمار به یک هزار نفر در روزهای آینده افزایش یابد که بار سنگینی به کادر درمانی وارد می‌کند.

وی بابیان اینکه تامین ماسک خانگی باید به‌عنوان یک راهکار مهم در دستور کار قرار گیرد، افزود: از امروز باید به فکر تامین ماسک برای ایام محرم بود تا در آن ایام با کمبود ماسک مواجه نشویم.

وی ادامه داد: مصرف روزانه ماسک N۹۵ دانشگاه علوم پزشکی ۲ هزار عدد و ماسک سه لایه ۲۰ هزار عدد است و با توجه به اینکه باید در استان ذخیره سه‌ماهه ایجاد شود، این خرید و ذخیره‌سازی در حال انجام است.

وی بابیان اینکه یکی از مشکل‌های استان حجم بالای مراجعه‌کنندگان در فروشگاه‌های بزرگ به‌ویژه فروشگاه‌های جانبازان و کوثر است گفت: رعایت مسائل بهداشتی در فروشگاه جانبازان مناسبت‌تر است ولی به دلیل حجم مراجعه‌کنندگان، افزایش ساعات کاری این فروشگاه‌ها می‌تواند در کاهش تراکم جمعیت اثرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل تراکم جمعیت در این فروشگاه‌ها، افزایش ساعات کاری این فروشگاه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ است.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت برخورد پلیس فتا با شبهه افکنان فضای مجازی گفت: در عین ضرورت برگزاری آیین‌های مذهبی و عزاداری در سلامت معنوی جامعه، برخورد با افراد متخلف ازنظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سازوکار مناسبی دیده شود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حداکثر جمعیت حاضر در هیات های عزاداری بزرگ کمتر از یک هزار نفر و آن‌هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها