محسنی اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چطور 814 سکه مهر کرده است؟

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به تقاضای عفو یک بدهکار مهریه با بیان اینکه امکان عفو در شرایطی که پرونده شاکی خصوصی دارد، نیست، گفت: آدمی که یک شغل معمولی دارد و توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟

محسنی اژه‌ای: کسی که توانایی ندارد چطور 814 سکه مهر کرده است؟

حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی خود با ۱۷ نفر از مراجعه‌کنندگان شامل برخی محکومان امنیتی و خانواده آن‌ها، جمعی از مالباختگان در پرونده‌های کثیرالشاکی، اصحاب دعوا در پرونده‌های بیمه‌ای و همچنین سایر متقاضیان دیدار کرد.

در بخشی از این دیدار رئیس قوه قضائیه در پاسخ به تقاضای عفو یک بدهکار مهریه با بیان اینکه امکان عفو در شرایطی که پرونده شاکی خصوصی دارد، نیست؛ گفت: آدمی که یک شغل معمولی دارد و توانایی ندارد چطور ۸۱۴ سکه مهر کرده است؟ بالاخره باید محاسبه‌ای کنید که توانش را دارم یا نه؟

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • لزگی اذری
    3

    خدایش حرف حساب زده ایشون، اولشه گرمه هر چی میگن قبول میکنه برای خود ما هم در فامیل پیش اومده بود گفته بودند ۱۰۰۰تا سکه پدر بنده خدا اعتراض میکنه که زیاده پسرش به پدرش میگه شما چیزی نگید ما توافقامون رو کردیم حالا وقتی طرف میره درخواست مهریه که حقش هست رو میده کاسه چه کنم چه کنم دست میگره

  • ناشناس
    2

    آقای اژه ای درست میگه یکسری از مردان هستند که واقعا مرد نیستن و زن ذلیل اند و آبروی هر چی مرد است برده اند مهریه که در کل معنی نداره و باید حذف بشه کالا اون مرد چقدر زن ندیده و ذلیل است که تواناییش 5 سکه است ولی برای این که بتواند اون زن را بگیره یه تعداد بالا رو از حماقتش قبول می منه و زن هم که از ذلیلی اون مرد خبردار میشه تا دسته به اون... می کنه این گونه مردان هستند که توقع و فحشا را در زنان و جامعه بالا بردن البته اونا مرد نیستن بهتره برن چادر سرشون کنند و آبروی مردان واقعی رو نبرند

  • ابی
    3

    حاج آفا همه مثل شما باهوش نیستن

  • پشیمان
    1

    باید قانونی باشد که توانایی مالی مرد را به هنگام عقد زن مشخص کند.مرجع تایید هم دفاتر قوه قضاییه باشد.

  • ناشناس
    1

    جناب آقای رییس ، به توان نیست به عرف مزخرفی است که در سطح جامعه به اسم مهریه شکل گرفته وجوان بیچاره هم هیچ راه فراری از آن ندارد ، اگربخواهد با لحاظ توان خویش جلو برود هیچ کس به او زن نمی دهد، نمی توانید قانون رااصلاح کنید یا مهریه را براساس ادبیات دین اجرایی نمایید یقه جوان مظلوم وبیچاره را که تنها گناهش ازدواج بوده را می گیرید!!!

  • ناشناس
    2

    چرا قبل از انقلاب از تعیین سکه طلا حتی به میزان یک عدد به عنوان مهریه خبری نبود؟ چرا قبل از انقلاب مهریه ها بسیار سبک و نوع رایج آن وجه نقد بود و تورمی به آن نمی خورد و زن مهرش را به اجرا نمی گذاشت و اگر شوهر مهر را نمی پرداخت به زندان افکنده نمی شد؟ چرا قبل از انقلاب آمار طلاق بسیار ناچیز بود و زوجین طلاق را عار و لکه ننگ می پنداشتند؟ چرا قبل از انقلاب با وجود اینکه شرایط اجرای طلاق بسیار سهل و آسان بود ولی آمار طلاق بسیار پایین بود ولی بعد از انقلاب با وجود اینکه شرایط اجرای طلاق بسیار سخت و پیچیده شده ولی آمار طلاق بطور تصاعدی در حال افزایش است؟ چرا قبل از انقلاب اصلاً چیزی به نام تورم معنا و مفهومی نداشت؟! پاسخ صحیح به این سؤالات روشن، گویای همه چیز خواهد بود.

  • متفاوت
    1

    هرچندایشان توسط همسرش وشما فریب خورده است اما ایشان تقاظای عفو وبخشش کرده است ، یعنی شما هم برای پول دراوری اینقدرسنگدل هستید؟واقعا چقدر اژدهایی هستید؟

  • ناشناس
    1

    شاید وقتی مهر می کرد توانایی شو داشت به حول وقوه شما ها حالا بیکار شده باشد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پسری که ۱۰۰ عدد سکه مهر میکنه اما توانایی خریدن سرویس طلا کوچک نداره هم خودش هالو وهم دختره هالو هستند

  • ناشناس
    0

    میزان مهریه را باید مطابق قیمت روز عقد محاسبه کنند نه اینکه سال 97 تمام سکه یک میلیون و خورده ای بود ولی الان نزدیک 12 میلیون و مرد بیچاره قیمت همان زمان روز عقد را قبول کرده نه اینکه با بی کفایتی بعضی ها قیمت سکه تو 2 سال چند صد برابر شده

  • مازیار
    0

    قانون اشتباهه نه اون جوون ، باید توسعه قانون گذار قانون رو اصلاح کنی و برای مهریه حد بزاری مثلا 14 سکه ، تا شوهر به بردگی کشیده نشه و زن هم با کوچکترین تندی شوهر رها نکنه بره دنبال مهریه ، فقط فقط تو ایران به این شکله

  • ثبت ۸۱۴ سکه مهر جرم و حرام است
    0

    ثبت ۸۱۴ سکه مهر جرم و حرام است

  • مهریه هم مانند قیمت خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیر به صورت غیر قانونی افزایش یافته است.
    0

    مهریه هم مانند قیمت خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیر به صورت غیر قانونی افزایش یافته است.

  • ناشناس
    0

    آخه مهریه کم باشه هیچکس دختر نمیده عرف شده با میفهمین

  • بهروز
    0

    همه که مثل تو زرنگ نیستن شما زرنگین مهریه خوب زدین ما مثل شما زرنگ نبودیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها