سخنگوی قوه قضائیه:

مرجان شیخ الاسلامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ صدور احکام متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی

سخنگوی قوه قضائیه از صدور احکام متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی خبر داد.

مرجان شیخ الاسلامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد/ صدور احکام متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی

ذبیح الله خداییان امروز طی مصاحبه‌ای با اشاره به صدور احکام متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی اظهار داشت: یکی از پرونده‌هایی که در ارتباط با جرایم اقتصادی در مرجع قضایی رسیدگی شده بود و مردم انتظار داشتند در مورد متهمان پرونده سریعتر اتخاذ تصمیم شود، پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی بود.

وی تصریح کرد: پرونده مزبور در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

خداییان بیان داشت: این پرونده دارای دو قسمت است که یک قسمت آن با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده بود و بخشی از پرونده نیز هم اکنون در دادسرا در حال رسیدگی است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: این پرونده که حکم آن صادر شده، ۷۲ هزار برگ در ۲۹۶ جلد است که درآن افرادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مجازات‌های سنگینی محکوم شده اند و بر اساس ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی حکم این افراد منتشر می‌شود.

خداییان در تشریح احکام صادره تصریح کرد: در این پرونده رضا حمزه لو مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس صمیمی نائب رئیس شرکت، علیرضا علایی رحمانی عضو هیات مدیره، مصطفی تهران ی عضو هیات مدیره، محسن احمدیان مدیربازرگانی و مرجان شیخ الاسلامی مدیرعامل شرکت دنیز به اتهام شرکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارزهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولیدکننده به میزان ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو، هر کدام به بیست سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، محرومیت دائمی از هرگونه خدمات دولتی و جزای مالی به میزان مبالغی که از طریق اعمال مجرمانه کسب کردند، محکوم شدند.

مرجان شیخ الاسلامی یکی از متهمان اصلی و فراری پرونده پتروشیمی
سخنگوی قوه قضاییه افزود: همچنین در این پرونده سام حامد ساعدیان مدیرعامل وقت «شرکت والا سرمایه امین» و ابوالفضل ملکی شمس آبادی هرکدام به اتهام مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۱۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و جزای مالی معادل اموالی که از این طریق کسب کردند، محکوم شدند.

خداییان خاطرنشان کرد: محمدحسین شیرعلی، علی اشرف ریاحی، سید علیرضا حسینی، معصومه دری، سعید خیری‌زاده و مهدی شریفی نیک‌نفس نیز به اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی از طریق اخلال کلان در توزیع ارزهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی هرکدام به ۵ سال حبس تعزیری و محرومیت دائمی از هرگونه خدمات دولتی و جزای مالی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این احکام قطعی و غیرقابل تجدیدنظر مگر از طریق اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ است.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • منصور
    0

    الان هم حیووونی حپسه تو جزایر قناری با بیکینی آفتاب میگیره

  • رضا..
    0

    پرونده های اقتصادی زیادی در این چند ساله رسانه ایی شد و بعضی بسیار سنگین هستند ولی سوالی که در ذهنم هست اینه که جرم امثال همین پرونده یا فساد طبری در خود قوه و چند مورد دیگر سنگین تر است یا پرونده امیر منصور إریا که ال سی از بانک با همکاری مدیران ارشد بانک یا احیانا توصیه کسی در وزارتخانه اخذ میکرده و سپس در سر رسید تصویه میکرده. اگر حکم عادلانه آریا به واقع اعدام بوده چرا پرونده های سنگین‌تر هیچ کدام حکم اعدام نگرفتند؟

  • بله ما هالو هستیم
    0

    اینم برای خالی نبودن عریضه ست، وبس اول اینکه چقدر بی در پیکر بوده که تونسته میلیاردها یورو اختلاس و دزدی کنه دوماً الان که رفته برای خودش تو یک جای دنیابا میلیاردها یورو زندگی میکنه، الکی جلسه دادگاه تشکیل دادید دقیقا حکایت شبنم نعمت زاده و شوهرش که بعداز چندماه که در دادگاه بازداشت بود ناگهان سر از کانادا درآورد و فرار کرد... باشه ما هالو هستیم،،، ولی آیا خداوند هم نمیبینه و نمیفهمه؟؟؟؟؟

  • حجاب
    0

    درس حجاب و محجوبیت و پاکی و عفت را ازاین خانم های محکم چپیده در روسری و چادر در زمان پست وشغل و نهاد و وزارت یادبگیریم.خدایی الگوی عفت هستند!!!

  • ناشناس
    0

    این نشانه ریا کاری است مشخصا حجاب ایشان را ببینید و بی حجابی ایشان را که در مردان هم با ریش و پیشانی جای مهر و تسبیه و چند انگشت در در دست همین ریا کاری را دارد

  • ناشناس
    0

    دست قوه قضاییه دردنکنه ولی تمام این حرفها دروغ است اگر راست می گویید عواملی را که آنها زیر سایه اش کارهای خلاف راکرده اند را فاش ودادگاهی کنید مگر میشود این حجم پرونده همین چند متهم را داشته باشد ما مردم ساده

  • شکو
    0

    چرا بعضی بدبخت ها که با پول نقد طلا و سکه خریدن اعدام شدن البته منکر اخلال تو بازار توسط اونا نمیشم ولی کسی مثل حسین فریدون و طبری و... که مستقیما رشوه گرفتن یا دزدی از بیت المال کردن و از هر دو طیف سیاسی کشور هم هستن به پنج سال حبس و حکم سبک محکوم میشن عدالت...

    نظرات شما -
    • هه،،هه
      0

      مگه اونا اعدام شدن؟!!! چاقو دسته ی خودشو نمیبره!!

  • ماهرو
    0

    اینا که از ایران فرار کردن.چطوریه غیابی محاکمه شدن؟یا برگردونده شدن ایران؟اگه تو ایران هستن محاکمه شونو زنده پخش کنید.

  • دکتر سید
    0

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم . احسنت بر خانم دکتر سید شیخ الاسلامی دامت ترکیباته

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر عدالت اجرا شود امثال ایشان زنگنه و....باید اعدام گردند

  • خاکستری
    0

    مرده شور هرچه منافق دزد وکدخداپرست ببرند،اینها نتیجه دولت نجومی بگیری حسن کلیدست که کلیدش رافقط دست اینان وبرادرش وبرادرمعاونش داد تابازکنند وببرند....

    نظرات شما -
    • م
      0

      خودتی.... واقعاً خودتی... یعنی میخوای ذهن مون رو ببری بطرف روحانی و.... ؟ نه خیر..... بازهم میگم خودتی دست همشون رو و شده خیلی وقته

  • مجید
    0

    این بانو شیخ الاسلام است چقدر این کارهاش با فامیلش جوره!!

  • متین
    0

    خودتون فرستادینش حالا خودتون حبس براش تعیین می کنید لعنت خدا بر شما شیادان حرامخور

  • ناشناس
    0

    چه جوانان عزیزی برای این خاک شهید شدن چه حرام خورانی سر سفره انقلاب نشستن لعنت همیشگی نصیب تان باد؟

  • کوروش کبیر
    0

    این انقلاب ۵۷ هستن و ضمنا دیدی سلام ما بهش برسون

  • ایرانی
    0

    حالا کجا هستن آقایون حضرات تا حکمشون تحویل بگیرن؟ اصلا ایران هستن؟ درثانی حالا گرفتن و زندانی هم شدن؟ آب رفته به جوب برنمیگرده، دیگه هیچ چیز برنمیگرده عقب، این دادگاهی ارز و دلارتون، بابا الان از شیر مرغ تا جون آدمیزاد قیمتش برق و باد میره بالا اینا رو کی مدیریت میکنه؟ قارچ هفته پیش خریدن سی پنج تومن امروز صبح شصدهزارتومن.، مه تنها این همه چیز دارین مشاهده می‌فرمائید حالا برو پیدا پرتقال فروش.

  • نقی معمولی
    0

    معمولا در همه جای دنیا اول مجرم را میگیرند بعد احکام کیفری را صادرمیکنند. من نمیدانم چرا همه چی در مملکت ما کله پا و لنگ تو هواست؟!!!!! عجیبه !!!! هرچی هست معمولی نیست.

  • کریمی قدوسی
    0

    دوباره مراسم خیمه شب بازی و سیاه بازی آقا شما درست میگید، اصلا هرچی میگید وحی منزل و عین حقیقته... ولمون کنید

  • ستاره
    0

    پیام مرجان خانم به قوه قضا،،،،، : اگه دستتون به من رسید بعد برا من حکم صادر کنین به خودتون زحمت ندین،،،،، میگم کاش عوامل سریال گاندو میرفتن دستگیرش می کردن خانم و،،،،،،،،، اینا حکمشون اعدام هست نه 20 سال حبس،، لطفا ما مردم رو مسخره نکنین

  • ناشناس
    0

    یادم اول پیروزی انقلاب از مرحوم فرهاد یک اواز پخش میشد به نام محمد. میحوند که الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم. روحش شاد.

  • ناشناس
    0

    چشممون به جمال خانم دزده روشن شد الان معلوم نیست کانادا باشه یا جای دیگه ولی ایا الان باید به پرونده اش رسیدگی بشه!؟پس قبل که خانم اختلاس کرد و برد کسی ندید!؟چند سال پرونده اش خاک خورد!

  • زن دزد
    0

    قیافش عین منافق و مریم رجویه. این دزدها رو اعدام کنید تا درس عبرت بشه برای همه دزدهای مملکت. ایران را به فقر و بدبختی رسوندند

  • ناشناس
    0

    جالبه همه اين عزيزان حكمشون حبس تعزيري و زندان تعزيري هست.

  • ناشناس
    0

    روزی دزدی به خزانه پادشاه زد ومقداری جواهر را از خزانه پا دشاه دزید او را گرفتند و نزد قاضی بردنند قاضی برای او صد ضرب شلاق برید واو را درمیدان شهر بردند تا حکم را درحضور شاه ومردم اجرا کنند شخصی ای که از انجا می گذشت گفت ان قاضی عادل نبوده و بحق قضاوت نکرده شاه او را خواند وگفت خوب توقضاوت کن گفت از صد ضربه شلاق سی ضربه حق تو ست که خزانه دار خوب لایق انتخاب نکردی بیست ضربه هم حق خزانه دار است که کوتاهی کرده بیست ضربه هم حق نگهبان خزانه است که در این امر کوتاهی کرد سی ضربه هم حق دزد است که این عمل زشت را انجام داده شاه گفت این حکم را اجرا کنید وقتی شلاق می خورد می گفت من باید در انتخاب خزانه دار دقت می کردم خزانه دار وقتی شلاق می خورد می گفت من باید درب خزانه راقفل می کردم نگهبان هم وقتی شلاق می خود گفت کاش من دیشب خواب نمی رفتم ان شخص روبه شاه کرد و گفت حالا فهمیدی که همه کوتا هی کرده اید

  • فرشید
    0

    طرف اصلا ایران نیست یک نمایش است که قوه قضائیه بی کفایت ایران راه انداخته برای دلقک بازی سر نخ ها رو هم دنبال کنی می بینی یک تیم هستند هر از چند گاهی یک نفر را از کشور خارج می کنند و یک پول بسیار زیادی گم می شود ایشان آن ور دنیا به راحتی زندگی می کند و بقیه هم در ایران تا چند سال دیگه مردم غیر و شهید پرور ایران که خود را مدعی در تمام امور می داند مثل همیشه در حاشیه در حال پارو زدن هستند

  • ناشناس
    0

    مایه ضرب المثل داریم میگه بزارطرف درخونه خودش تاصبح عوعو کنه حالاشماهم اینجابراخودتون حکم صادرکنیدخنده داره واقعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها