حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان گردشگر آلمانی

قاضی مازندرانی برای متهمانی که پارسال یک گردشگر آلمانی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده بودند حکم جالبی صادر کرد.

حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان گردشگر آلمانی
فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی ، سوم مردادماه پارسال وارد نشتارود مازندران شد و اقدام به برپایی چادر مسافرتی در شهر کرده بود که عده‌ای پس از اطلاع از تابعیت این فرد او را اغفال و به ساحل دریا راهنمایی می‌کنند و در فرصتی مناسب علاوه بر سرقت اموال این گردشگر خارجی او را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.

مردم و مسئولین این شهر از همان دقایق اولیه بروز این حادثه ناگوار، با حضور در بیمارستان و اهدای هدایای نفیس سنتی از این گردشگر خارجی دلجویی و عذرخواهی کردند و نیروی انتظامی نیز پس از دستگیری همه ضاربان، اشیای به سرقت رفته را تحویل دوچرخه سوار آلمانی می‌دهد و این گردشگر خارجی پس از مدتی ایران را به مقصد آلمان ترک می‌کند.

حالا با گذشت چند ماه و پس از بررسی همه جانبه پرونده و اخذ دفاعیات متهمان، قاضی شعبه اول دادگاه عمومی نشتارود حکم ضاربان فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی را صادر کرد.
قاضی در این حکم، اقدام متهمان را برخلاف ادب و مهمان نوازی اسلامی و سبب جریحه دار شدن اعتماد عمومی دانست و با اشاره به اینکه دین و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران همواره مهمان نوازی را از صفات نیک و پسندیده دانست و اقدام چند جوان ناپخته سبب تضییع آن نمی‌شود در خصوص جنبه عمومی جرم هر ۶ متهم این پرونده را علاوه بر حبس و شلاق تعزیری به دو مورد حکم سبز نیز محکوم کرد.

در حکم قاضی آمده است با توجه به اینکه تبعه آلمانی پس از شکست بیماری سرطان در حرکتی نمادین و انسان دوستانه برای حمایت از بیماران سرطانی اقدام به رکاب زنی در کشور‌های مختلف کرده بود متمهان علاوه بر عذرخواهی از او در یکی از رسانه‌های خبری رسمی کشور، بروشور‌های معرفی مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی (ماهک) را توزیع و صندوق‌های کمک به این مجمع در شهرستان تنکابن و توابع آن را پخش و جمع آوری کنند.

بر اساس حکم قاضی این متهمان تا دو سال برای حمایت از کودکان سرطانی زیر نظر مجمع خیرین کمک به کودکان مبتلا به سرطان ماهک باید فعالیت اجتماعی داشته باشند.
حکم ضاربان گردشگر آلمانی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • محمد
    0

    اینها درست ولی آبروی رفته باز نخواهد گشت متاسفانه ما نتواتسته ایم از صنعت توریسم کمترین بهره را ببریم ما نه از ایتالیا کمتریم و نه حتی از مصر آثار تاریخی ما و تفرجگاه های کم نظیر ما می تواند سود سرشار نصیب کشور کند در این میان خطای چند جوان خام نباید نافی مسئولیت مسئولین شهر شود آنها هم باید پاسخگو باشند و از همه مهمتر صدا و سیما و رسانه ها باید بیشتر به اهمیت صنعت توریسم بپردازند خدا رحمتش کند أیه الله ایمانی امام جمعه فقید شهر ما در سال دهم انقلاب در یکی از خطبه ها فرمود مصر با صنعت توریسم در آمد سر شاری دارد آمار و ارقام هم داد که من حضور ذهن ندارم و در نهایت بدانیم این برخورد ها تاثیرات زیاد دارد و وجهه کشور را خراب می کند

  • ناشناس
    0

    حکم اقای قاضی درست ولی آیا ابرو از دست خودمان بوسیله چند تا لات بی سروپا در نظر خارجی ها بر می گردد

  • حسین
    0

    آقای محمد. مرحوم آیت اله ایمانی امام جمعه فقید شهر ما از آقای علی مطهری نماینده مجلس وشهروند ایرانی هنگام ورود به فرودگاه شیراز هم خیلی خوب استقبال کرد!!!!! ایشان شهروند خودمان بود تا چه برسد به توریسم خارجی. !!!

    نظرات شما -
    • قربانی
      0

      یکی سفیر صلح و مبارزه با سرطان دیگری سفید خفت و جنجال و عوام فریبی

  • من
    0

    وای چه ناز

  • رضا
    0

    خاک توسر همچقن ادمایی که ابروی مازندران ایران و اسلامو میبرن جزیره ادم خوارها هم همچین بلایی سرادم نمیارن

  • سی سی
    0

    عالی بود حکم قاضی

  • موسی
    0

    اینها حیثیت ایرانی رو نزد جهانیان خدشه دارکردند. حداقل دست راستشون رو قطع میکردن و ۵ سال زندان با اعمال شاقه

    نظرات شما -
    • کاظم
      0

      حیثیت ایرانی را کسانی دیگر و خیلی قبلتر در دنیا نابود کردن،حیثیتی نمونده

  • مصطفی
    0

    با سلام به جای این حکم باید میفرمودند خود این افراد حاضر به چگونه همکاری با آن توریست آلمانی هستند و آنوقت زیر نظر او یک فعالیت بشردوستانه انجام میشد تا هم این جوانان کم تجربه بعد از متنبه شدن و آگاهی از خبط خود اقدامی داوطلبانه در جهت جبران انجام میدادند نه اینکه جبرا مجبور به فعل خیرخواهانه باشند!! و هم اینکه به این ترتیب عزت و کرامت آن جوان آلمانی حامی سرطانیان هم حفظ شود و دریابد ملت ایران علاوه بر میهمان نوازی انسانی - و نه هر به ظاهر میهمان جاسوسی- در خصوص احقاق حق یک مظلوم مضروب شده حساسند و به هر وجهی خسارت وارده بر او -بخصوص اینکه آسیب به چشم و صورت او به سختی قابل جبران است- را نادیده نخواهند گرفت. آنگاه در گزارشی ندامت اینان و رضایت ایشان به سمع و نظر همگان میرسید. گاهی میتوان آبرو خرید و جبران مافات کرد.

  • کیان
    0

    کسی که گردشگری رو میزنه و اموال اونا رو سرقت میکنه دو سال هم به عنوان پاداش داخل صندوق‌های خیریه رو سرقت کنن آقایی رئیسی این قاضی حیفش هست در شهر کوچک سوخت بشه به دیوان عالی ارتقاع دهید لطفا علم و دانش قاضی به این میگن

  • مری
    0

    تنها چیزی که میشه گفت اگه تو افریقای وحشی اتفاق افتاده بودتحجب نمیکردیم چرا انقدرعقب ماندگی توکشورحادث شده تنها چیزی که میشه گفت تاسف

  • شهروند۱
    0

    عجب احکام سنگینی ، خدا رحم کردن بهشون بابا آبروی ملت و قوم شریف بردن .

  • اسماء
    0

    آلمانی، آفریقایی ، افغانستانی و...فرقی نداره

  • ایرانی
    0

    باید آن اشخاص را با هزینه شخصی خودشان می فرستادند آلمان دم در آن گردشگردی تا از او رضایت بگیرد ودر رسانه های جهانی عذر خواهی بکنند چون با آبروی یک ملت بازی کردند

  • اشنا
    0

    آقا کیان نظر جالبی بود گل گفتی عجب حکم باز دارنده ای آن قاضی باید ترفیع می گرفت

  • مهدی
    0

    سلام و درود بر همه شما عزیزان. تنها کسانی‌ که از این قضیه متضرر میشن فقط خود ما ایرانی ها هستیم. بالاخره هر اتفاقی هر چند کوچک وقتی رسانه ای شد قطعا اثر خودش رو ميذاره.ما بهترین‌ جاذبه های گردشگری و توریستی رو داریم اما کمترین بهره رو میبریم. پس می‌بینیم که خودمون چون نمیتونیم مدیریت کنیم ضربه رو هم خودمون میخوریم. به امید روزهای بهتر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها