دادستان تهران:

 ۲۵ میلیارد دلار ارز صادرات برنگشته است / ۲۵۰ نفر معرفی‌شده فقط ۶.۸ میلیارد تعهد دارند

دادستان تهران گفت: مجموع تعهد ۲۵۰ نفری که به قوه قضاییه معرفی شده اند ۶.۸ میلیارد است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون در مرحله بازپرسی بازگرداندیم و در تیرماه نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون بازگشت.

 ۲۵ میلیارد دلار ارز صادرات برنگشته است / ۲۵۰ نفر معرفی‌شده فقط ۶.۸ میلیارد تعهد دارند

علی القاصی دادستان تهران گفت: مجموع تعهداتی که حاصل از صادرات رفع تعهد ارزی نشده حدود 25 میلیارد است.

وی افزود: مجموع تعهد 250 نفری که به قوه قضاییه معرفی شده اند 6.8 میلیارد است که یک میلیارد و 200 میلیون در مرحله بازپرسی بازگرداندیم و در تیرماه نیز یک میلیارد و 700 میلیون بازگشت.

دادستان تهران تصریح کرد: چه 250 نفر که بانک مرکزی اعلام کرده و چه کسانی که هنوز به ما اعلام نکردند خودشان مراجعه کنند قطعا با رجوع خودشان مسئولیت قانونی از آن‌ها برداشته می‌شود. در غیر این صورت مسئولیت قانونی متوجه آن‌ها خواهد شد و اسامی آنها هم اعلام می‌شود.

القاصی افزود: اگر ارز‌ها را برنگردانند اتهام این افراد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور است که جرم بسیار سنگینی است و رسیدگی به جرم آن‌ها در دادگاه‌های علنی است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هادی
    0

    سوال این است که اقای رییسی ریاست قوه قضاییه چطور یک شهروند عادی یک وام میگره از بانکها چندین فقره چک وضامن معتبر برای مبلغ ناچیزی وام وثیقه دریافت می شود که وام گیرنده وامش را سر وقت پرداخت کنه حالا اقای چند میلیون دلار از صادرات کالا بدست اورده هیچگونه وثیقه دریافت نشده که این اقا را ملزم به برگردانن ارز صادراتی به دولت بکنه این یعنی ضعف قانون برای اقایان از مردم بهتر پس قوه قضاییه ومجلس ودولت این همه شعار ندهید ومردم را هم سر کار نگذارید اقا قانون واضح وروشن است اما عمدی در این کار است چطور این اقایان قانون را دور می زنن پس وظیفه اقایان به عنوان رییس چه می باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها