رییس قوه قضاییه:

آمریکا باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود

رییس قوه قضاییه گفت: آمریکا در مقام متهم نقض حقوق اولیه انسانی، و نه مدعی حقوق بشر باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود.

آمریکا باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود

حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی روز سه شنبه در رزمایش بزرگ کمک به محرومان و آسیب دیدگان که در جوار مرقد مطهر رهبرکبیر انقلاب برگزار شد، با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا گفت: وضعیت را در کشورهای غربی و آمریکا می‌بینید که با محرومین چه می‌کنند. برخورد پلیس امریکا با یک سیاهپوست، نمایانگر امریکای بی نقاب است.

رییسی افزود: آمریکا چگونه با مردم مبتلا با کرونا چگونه برخورد می‌کند، حقوق اولیه انسان در آمریکا نابودمی شود و داعیه داران حقوق بشر فریاد نمی‌زنند. آمریکا امروز نه بعنوان یک مدعی حقوق بشر بلکه به عنوان یک متهم باید محاکمه شود. فقط بحث رنگین پوستان نیست، بحث نژادپرستی نظام‌مند در امریکاست.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امام (ره) به خوبی ماهیت استکباری آمریکایی ها را شناخته بود، اظهار داشت: روحیه استکبار ستیزی امام راحل و رهبر معظم انقلاب از همین شناخت ذات آمریکایی نشأت گرفته است.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی، جامعه مبتنی بر عدالت است گفت: حضرت امام (ره) یکی از اهداف مهم انقلاب بیان کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره عملکرد ستاد اجرایی فرمام امام خاطرنشان کرد: امروز ستاد اجرایی فرمان امام چهار میلیون بسته را به محرومین هدیه می‌دهد، اما در آمریکا با محرومین چه می‌کنند؟ از حرکت پلیس آمریکا نسبت به یک رنگین پوست آمریکایی عبارت از یک آمریکای بی نقاب است.
وی اظهار داشت: مردم دنیا باید رفتار آمریکایی هارا با مردم عالم ببینند اینکه رهبری همواره تاکید دارند که روحیه استکبارستیزی باید وجود داشته باشد برای دیدن همین حقیقت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه که روح امام را شاد می‌کند خیرات و برکتی است مانند توجه به مستضعفان بوده و ستاد مزین به نام امام حرکت خدا پسندانه ای را در سطح کشور انجام می‌دهد.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: امام راحل همواره یکی از محورهای انقلاب را عدالت معرفی کردند، عدالت وسیع ترین و فراگیرترین معقوله ای است که شامل همه حوزه ها می شود.

وی تصریح کرد: در این ۴۰ سال تلاش هایی انجام شده اما بازنگاه به این موضوع ضروری است، فقر امری است که محصول بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی جامعه است فقر را خدا نمی‌دهد و محصول بی عدالتی فقر است و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و به هیچ عنوان چهره نظام جمهوری اسلامی با فقر و لکه های نازیبا نباید خدشه دار شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: تمام مسئولیت بخش های مختلف کشور این است که فقرا احساس نیاز نکنند، تاکید مقام معظم رهبری این است که فقرا احساس محرومیت نکنند.

رئیسی افزود: سخاوت و کمک مومنانه مردم حرکت ارزشمند و ماندگار در تاریخ کشور است باید بنویسند و ثبت کنند که بسیج عمومی به تبعیت از رهبری چه کارهای خوبی کردند و امروز این کمک مومنانه که با هدایت رهبر فرزانه انقلاب آغاز شد جلوه زیبایی است که باید به رخ جهانیان کشیده شود که در پرتو آموخته های دینی است.

وی تاکید کرد: در آموزه های امام راحل یک موی محرومین و کوه نشینان به کاخ نشینان ترجیح داده می‌شود و مکتب سیاسی امام توجه به محرومان است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به طور کلی سه خدمت داریم گفت : خدمتی که مبنای آن یک خدمت مادی گرایانه است، دومین خدمت مبنای انسان مدارانه دارد و برای انسجام اجتماعی و نوع دوستی خدمت انجام می‌شود، اما خدمتی که امام به ما یاد دادند خدمت به مردم برای خدا است، کدام خدمت است که به نام خدا رقم می‌خورد؟ آن کمک به فقرا و بدون منت است.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد : همراه با دولت و تمام دستگاه ها باید برای جهش تولید همراه شد و امیدواریم این حرکت ذخیره آخرت دوستان باشد.
رییس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات ایران در مبارزه با کرونا اظهار کرد : اولین علت موفقت ما بدون تردید نقش هدایت های رهبری در به خط کردن تمام ظرفیت های کشور بود، این آرامش دادن به مردم در این قضیه بسیار نقش داد دوم نقش مردم و مشارکت آنها بود مردم به میان آمدند و این رمز موفقیت ما بود.

وی یادآور شد: همچین قانع کردن مردم برای در خانه ماندن بسیار نقش آفرین یود و نقش دولت و نیروهای مسلح و همه نهادها بسیار ستودنی است.

صبح امروز همزمان با ۱۳ خرداد مراسم «رزمایش برکت امام خمینی (ره)» با حضور آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و محمد مخبر رئیس رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها