لایروبی وتعریض بستر رودخانه ملاعلی ۳ میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: لایروبی و تعریض بستر رودخانه ملاعلی که در اجرای اتوبان قزوین به رشت آسیب دیده و محل سیلاب شده بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

لایروبی وتعریض بستر رودخانه ملاعلی ۳ میلیارد تومان نیاز دارد

پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان روز چهارشنبه در دادسرای قزوین به ریاست رئیس کل دادگستری استان تشکیل شد.

حمید پویا در این جلسه در خصوص اجرای رفع تصرف از رودخانه ملاعلی گفت:این رودخانه حدود ۶۰ کیلومتر است که در زمان ساخت اتوبان قزوین به رشت که یک طرح ملی بود با ریختن نخاله و خاک و سنگ های انبوه در مسیر رودخانه منتاسفانه عرض رودخانه کاهش یافته و از نطر زیست محیطی دارای اشکالات اساسی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: در محدوده ای که عرض رودخانه کاهش یافته در زمان ترسالی مثل امسال که بارندگی افزایش یافته احتمال بروز سیل بالا رفته و اراضی آسیب می بیند.

لایروبی وتعریض بستر رودخانه ملاعلی ۳ میلیارد تومان نیاز دارد

پویا اضافه کرد: لایروبی و گشایش مسیر رودخانه و پاکسازی مسیل رودخانه برای این که عرض رودخانه بیشتر شود به همراه هزینه تخریب تصرفات رودخانه و آماده شدن برای جلوگیری از سیلاب ۳ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از توان این شرکت خارج است.

وی اظهارداشت: بیش از ۱۲۳ پرونده در حوزه تجاوز به تحریم رودخانه داریم اما گاهی محکومان احکامی در ابقای بنا می گیرند که باید به این پرونده ها پاسخ داده شود که در حوزه الموت از این پرونده ها زیاد داریم. ‌

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در بستن چاههای غیرمجاز بیش از ۱۷۰۲ حلقه چاه فرم ۵ بسته شده و ۱۱۸۱ حلقه فرم یک هم داریم که منتطر تصویب در کارگروه هستیم.

وی اضافه کرد: برای فرم یک ۱۳ هزار و۵۰۰ هکتار زیر شرب چاه فرم یک هستند و قرار شده ۱۰ درصد از آب آنها کم شود تا باغستان را حفظ کنیم.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها