۶۲ بقعه متبرکه در استان قزوین با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی بازسازی می‌شود

۶۲ بقعه متبرکه در استان قزوین با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام غلامرضا عادل شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: براساس آمارها بیش از 81275 هکتار اراضی موقوفه غیرمتصرفی در استان قزوین وجود دارد.

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء درآمد موقوفات و بهره‌وری اقتصادی و همچنین در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چندین طرح در دستور کار اداره اوقاف قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به مسکن ارزان قیمت، ایجاد اشتغال پایدار، ارائه خدمات درمانی و جذب سرمایه بخش خصوصی اشاره کرد.

عادل با اشاره به اینکه 5 پروژه مهم و ویژه در استان قزوین اجرا و یا در حال تکمیل است گفت: با مشارکت بخش خصوصی برای 644 نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته و اوقاف 15 میلیارد تومان و بخش خصوصی با 35 میلیارد تومان در اجرای آنها مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در زمینه موقوفات حوزه گردشگری ظرفیت‌های خوبی داشته که از جمله آنها احداث باغ ویلا در 2 اراضی روستاهای زرجرد و رشتقون بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ظرفیت موقوفات حوزه کشاورزی هم باید مورد توجه قرار بگیرد و اداره اوقاف در زمینه اجرای آبیاری قطره‌ای در اراضی و توسعه کشت گیاهان دارویی اعلام آمادگی می‌کند.

عادل خاطرنشان کرد: از مجموع 263 امامزاده و بقعه متبرکه در استان قزوین در حال حاضر در 62 بقعه عملیات عمرانی با نذورات و اعتبارات دولتی در دست انجام است که بیش از 12 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها